Gå till innehåll

Problem att bränna cd/dvd?


ron

Recommended Posts

Jag har en HP bärbar som jag nu har Windows 7 pro på. Datorn har en C2 duo och har 500GB hårddisk och 4GB internminne.

Har installerat Nero 9.x och även imgburn.

När jag ska bränna cd/dvd i Nero så misslyckas bränningen till 100% Detta gäller även den inbyggda bränningsfunktionen i windows.

När jag bränner .iso .cue .img i imgburn så funkar det perfekt.

I Nero så väljer jag "finalize" och ingen multisession. Kör på låg brännarhastighet. Gör inte så mycket med datorn under bränning.

Har kollat firmware och det verkar ok. Tog även bort brännren i maskinvarulistan så windows la dit den igen efter omstart.

Jag har kunnat bränna tidigare i windows 7 så vad är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att det funkar med ISO och IMG... Misslyckas det med ALLT annat? Anledningen till att jag frågar är om du bränner t ex audioskivor eller konverterar filmer och det kanske saknas en codec. Händer felet även vid vanlig data och foton så är det en annan femma.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har slängt in en köpversion på Nero, 9.1

Även installerat en hel massa codec (någon sa det till mig).

Inget hjälper. Går inte att bränna i varken Nero eller windows egna "brännarprogram". Img burn går däremot finfint med .img .iso och .cue

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...