hakbr Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 (edited) Hej hej När jag kollar egenskaperna för systemet i Windows 7 så rapporteras det märkligt nog att allt minne inte "går att använda" (se bild). Detta trots att jag kör 64-bitars os. Någon som har något tips? Edited January 10, 2010 by hakbr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Kolla I BIOS. I min fanns det något alternativ som hette 32/64 bit OS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakbr Posted January 10, 2010 Author Share Posted January 10, 2010 Kolla I BIOS. I min fanns det något alternativ som hette 32/64 bit OS. Hej hej. Tack för tipset, redan kollat BIOS, finns dessvärre inga sådana inställningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Kör du pc eller laptop ? Om laptop så kan grafikkortet ta en mängd av minnet kanske ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 (edited) Hej hej När jag kollar egenskaperna för systemet i Windows 7 så rapporteras det märkligt nog att allt minne inte "går att använda" (se bild). Detta trots att jag kör 64-bitars os. Någon som har något tips? Din PC saknar "memory redirection" i bios Memory Redirection tillåter flytt av minness adressser till över 4G av ram och att man har en 64 bit CPU betyder inte att moderkort har den funktion. Edited January 11, 2010 by Adrian_se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tisu Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Har samma fenomen på min laptop. Och på den tar grafikkortet beslag på ram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts