göte Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Hej alla Jag brukar ha lokalradion på via en gadget från SR men sedan jag bytt till Windows 7 så buffrar den alldeles för ofta för att det skall vara trevligt att lyssna Någon som har en lösning på detta Kör W7-ultimate x64 MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Är det nu senaste veckan detta har uppstått? Lyssnar nämligen ganska mycket på SR själv då via Screamer, och tycker att den senaste veckar har det flera gånger / kväll stannat upp i uppspelningen och buffrat. så inte omöjligt att detta är något fel som ligger hos SR eller SRs tjänsteleverantör Om du vill kan du alltid prova screamer (www.screamer-radio.com ) eller prova uppspelningen via SR's hemsida och se om det inte är lika dant där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Sveriges Radio HAR problem med sin webbradio... detta enligt interna källor. Har dock inga exakta uppgifter att lämna... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 Är det nu senaste veckan detta har uppstått? Lyssnar nämligen ganska mycket på SR själv då via Screamer, och tycker att den senaste veckar har det flera gånger / kväll stannat upp i uppspelningen och buffrat. så inte omöjligt att detta är något fel som ligger hos SR eller SRs tjänsteleverantör Om du vill kan du alltid prova screamer (www.screamer-radio.com ) eller prova uppspelningen via SR's hemsida och se om det inte är lika dant där. Japp det är de senaste veckorna så man får väl avvakta lite men jag skall testa dina alternativ MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts