Guest TweekiE Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ja , hej! skulle behöva avsluta en process som kallas wbvista.exe men varje gång jag försöker avsluta den med aktivitetshanteraren så tillåter den inte mig att göra det tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Aktivitetshanteraren kan inte avsluta låsta processer, men det kan t.ex. Process Hacker. Det har dock begränsad funktionalitet i 64-bitarssystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Om processen är en tjänst, kan du testa att stoppa tjänsten i Tjänster (services.msc). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Är det inte risk för att man får problem med användargränssnittet om man stänger av en process i Windowsblinds rakt av? http://forums.stardock.com/167210 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TweekiE Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Nope.... jag har endå bytt till windows standardtema så det är ingen risk cecilia , jag hittade nu ett program som heter processexplorer och det fungerade! men tack endå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Hm, Process Explorer kan inte avsluta processer det nekas åtkomst till Men det var ju bra att det fungerade för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TweekiE Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Nej , det är inte vanliga processhanteraren utan det var någon jag ladda ner från ms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Och det du laddade ned var väl Process Explorer, samma som jag tala om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts