kontakten Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Ibland när jag startar min dator kommer den halvvägs, sedan låser den sig och kommer inte vidare vilken tangent jag än trycker på. Bildskärmen är då svart. Får bryta strömmen och börja om, sedan funkar det. Vad är felet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Låter som om den eventuellt skulle behöva en bios-uppgradering. Datornamn och modelbeteckning, alternativt moderkort om du vill ha hjälp att hitta rätt grejer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 (edited) Datorn är en Asus eeebox- atom N270. Moderkortet byttes av asus för 11 mån. sedan. Datorn inköpt nov.-08 Edited January 21, 2010 by kontakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 (edited) Datorn är en Asus eeebox- atom N270. Moderkortet byttes av asus för 11 mån. sedan. Datorn inköpt nov.-08 N270 är inte modellbeteckningen på datorn, utan vilken processor du har. Kolla på klisterlapparna på datorn så skall det någonstans finnas en modellbeteckning (model name). Vad gäller moderkortet, så måste man nästan veta att det är samma som originalet... så dom inte har bytt till en senare version! Edit: Kanske du t.o.m skulle kontakta servicestället och be dom ta en titt... dom har ju full dokumentation på burken. Edited January 21, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Ibland när jag startar min dator kommer den halvvägs, sedan låser den sig och kommer inte vidare vilken tangent jag än trycker på. Bildskärmen är då svart. Får bryta strömmen och börja om, sedan funkar det. Vad är felet? Har detta skett sedan moderkortsbytet? Eller har det tillkommit senare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Det har börjat nu i vinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts