Gå till innehåll

Explorer 8 saknar stöd för Javascript.


bjorn5555

Recommended Posts

Ovanpå problemen med sv tecken i Explorer 8 kommer nu att min meny på index sidan inte kan visas. Ett javascript.

Jag har fel sökt i 3 månader. I kväll klistrade jag in scriptet på en annan sida för att utesluta att html koden var inblandad.

Då kom texten Your browser does not support script (jag har sv ver) ok, det finns en lösning.

Den här texten var dold bakom en stor banner överst på index sidan. Den sidan jag testade på hade ingen banner, därför kunde jag se texten som varit dold.

Internet Explorer

Detta är den vanligaste webbläsaren som används på Internet idag. (???)

För att aktivera javascript på Internet Explorer gör du så här:

1. Klicka på "Verktyg" i menyraden

2. Välj "Internet-alternativ"

3. Klicka på fliken "Säkerhet"

4. Klicka på ikonen "Internet" och sedan på knappen "Anpassad nivå"

5. Klicka i "Aktivera" under rubriken "Active scripting"

6. Klicka på "OK"

Det var aktiverat.

Vad gör jag nu? Jag har hela 6 explorer 8 med samma problem. 2 PC med 3 XP installationer vardera och det är två olika ver av XP PRO.

Första frågan, är meddelandet Your browser does not support script riktigt och i så fall, varför på engelska? Jag provade på datorn hemma men det är samma om index sidan är uppladdad.

Inga problem med Firefox eller med Linux och troligen är det bara just Explorer som råkar ut för detta.

Men det var Explorer 3-4 och tidigare som inte hade fullt stöd för Javascript. Det här är ver 8 och det skall funka. Stöd för js är och var aktiverat.

Vilka fler möjligheter finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför det är så för din del, men däremot kan jag svara på varför meddelandet är på engelska, och det är för att javascriptet du använder dig utav har det i sin kod, dvs. det är inget som IE8 generar själv.

Istället för att ladda ner massa IE8, kan du ladda ner Firefox och testköra, samma problem där, är det något riktigt skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför det är så för din del, men däremot kan jag svara på varför meddelandet är på engelska, och det är för att javascriptet du använder dig utav har det i sin kod, dvs. det är inget som IE8 generar själv.

Istället för att ladda ner massa IE8, kan du ladda ner Firefox och testköra, samma problem där, är det något riktigt skumt!

Han har redan upplyst om att Firefox fungerar utmärkt, det bara ie som har problem.

###########################

Har du blockerat java eller script generellt i ditt säkerhetssystem?

Med säkerhetssystem menar jag typ NIS Norton Internet Security etc, vad du nu använder.

Jag har för mig att det går att blockera script för vissa program från att köras i några X-internet security program, (x) = många olika prog.

Men jag kan naturligtvis ha fel där...

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...