Gå till innehåll

Internetproblem!


kiruna_ante

Recommended Posts

http://www.sevenforums.com/tutorials/18203-internet-troubleshooting-guide.html

OK! Hoppas att detta blir bättre!

Samma länk som de övriga, knepigt med det brutna!

lägg till www och en punkt sevenforums.com/tutorials/18203-internet-troubleshooting-guide.html

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack men jag hade inget av dessa problem, för jag kan connecta med trådlösa och med windows 7 men problemet är med win7 att det tappar hastigheten från 100 till 60 o ibland lite olika,

hoppas någon kan ge nåt förslag eller tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den råka man iaf inte stänga av hurs som helst och sen komme ju ikonen upp att den har kopplas ur om man gör de! den är koppad ti routern hela tiden men det är som att den är ostabil med win 7 men det är den inte med xp så har kunnat fastställa att felet är någonstans i datorn med win 7 och innan då den hade vista var de stabilt så kan stryka hårdvaran å! så felet ligger i win 7 vilket jag är HELT 100% på!! OCH den är ihopkopplad till routern hela tiden.. har testat byta kanal i routern dock utan resultat och det finns ingen annan router i närheten.. så inge onödi snack om att kolla routern eller nått annat förutom win 7!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat mina tidigare förslag om Flash och Java?

Värt ett försök, eller hur? Att fibbla med routern eller nätverksinställningarna känns onödigt ännu. Det kan mycket väl sluta med att du inte får anslutning till någon dator i nätverket. Funkar det dessutom på andra burkar så....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdvaran är det säkert inget fel på, men det kan ju fortfarande vara något mjukvarufel, drivrutin, även om drivrutiner från vista funkar bra i w7 kan det ju ändå vara något som spökar där.

Har du testat att ta bort nätverkskortet i enhetshanteraren så att win får läsa in nya drivisar?

Allternativt att försöka uppdatera dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdvaran är det säkert inget fel på, men det kan ju fortfarande vara något mjukvarufel, drivrutin, även om drivrutiner från vista funkar bra i w7 kan det ju ändå vara något som spökar där.

Har du testat att ta bort nätverkskortet i enhetshanteraren så att win får läsa in nya drivisar?

Allternativt att försöka uppdatera dom.

har prövat det med, men utan resultat, men som kiruna_ante sa , det är inget fel på xp där funkar det bra och hastigheten sjunker aldrig utan håller sig till max när jag exempel hämtar hem stor fil som SP3 men när det kommer till win7 så går det upp o ner ibland , :(

hoppas någon kommer fram med en lösning till detta irriterande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag infogar denna länk som ytterligare ngt att prova!

http://www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php

(www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php), ifall den ovan blir bruten!!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...