Gå till innehåll

Startprogram, Win32


TheUnderdog

Recommended Posts

Hej!

Jag får konstant ett meddelande om att Win har blockerat ett startprogram, nämligen Win32 Self-extractor. Jag förstår inte hur jag ska få det här programmet att inte blockeras, om programmet nu verkligen behövs. Programmet finns ju inte listat under startprogram i Win Defender.

Tack på förhand!

Redigerad av TheUnderdog
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet inte om detta kanske kan vara till hjälp!

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Add-or-remove-items-from-the-Windows-Defender-allowed-list#EO

To remove an item from the allowed list

1. Open Windows Defender by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking All Programs, and then clicking Windows Defender.

2. Click Tools, and then click Allowed items.

3. Select the item that you want to monitor again, and then click Remove From List. Administrator permission required If you are prompted for an administrator password or confirmation,

type the password or provide confirmation

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win32 Self-extractor är ett program som dras igång när man startar ett program som är packat (ungefär som en zip-fil) och det är för att programmet ska göra uppackningen. Avbocka några startprogram åt gången för att komma underfund med vilket program det är som får Win32 Self-extractor att startas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för tipsen. Jag gick in under programmets egenskaper och bockade i att jag vill köra programmet som administratör. Då försvann påminnelsen att programmet blockerats. Hoppas det funkar. Vad som är konstigt är att jag redan är datorns administratör. Varför skulle jag då behöva bocka in detta alternativ över huvud taget?

Redigerad av TheUnderdog
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Vista och Windows 7 så har man inte fullständiga rättigheter normalt av säkerhetsskäl. Vid de tillfällen man verkligen behöver det så får man använda Kör som administratör. Men vanliga program borde vara skrivna på ett sådant sätt att de fungerar utan att behöva de extra rättigheterna. Är du säker på att programmet det gäller inte finns i någon nyare version som är anpassad för Vista och Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag är otydlig. Jag tror att du har något i autostarten som är en packad exe-fil. När då denna packade exe-fil startas så kommer Win32 Self-extractor att startas. Det är det program som finns i form av en packad exe-fil som borde finnas i en nyare version. Blev det förståeligare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu hänger jag med lite bättre. Jag kan alltså ta bort filen som Win32 Cab... försöker starta åt mig om jag packar upp exe-filen innan? Det verkar vara en patch (Microsoft DirectX Media), men den ligger i Windows-mappen, vilket är en mapp jag helst inte vill röra. Ska jag packa upp exe-filen på samma plats som den finns på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inte under avinstallerbara program. Jag har helt enkelt flyttatt exe-filen från Windows-mappen till en annan plats för att se vad som händer. Nu slutar datorn i varje fall ge mig signaler om nån blockering. Det är iofs en bagatell men väldigt störande eftersom jag får meddelandet varje gång jag startar datorn och en sådär var 10:e minut därefter om jag inte hindrar blockeringen.

Den här filen är väl helt enkelt någon gammal uppdatering av DirectX, för just den delen är nog bra uppdaterad på min dator.

Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...