JohnSixten Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Då och då träffar jag på en Internetsida som jag vill skriva ut i färg på min bläckstråleskrivare i stället för på min svartvita laserskrivare, som är standardskrivare. Jag har inte hittat någon annan möjlighet än att gå in i Kontrollpanelen och tillfälligt ändra valet av standardskrivare. Om jag kunde finna Arkivmenyn och där välja utskrift vore saken lätt ordnad, men jag finner inte heller Arkivmenyn. Kan någon ge mig ett tips om vad jag ska göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvkmug Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Använd snabbkomando: Crrl + P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnSixten Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Med snabbkommandot (Ctrl + P) kommer inte Canon Inkjet MP970 upp som möjligt val. I alla andra program (Word 2007, Firefox m fl) är det inga problem med att välja för tillfället önskad skrivare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Med snabbkommandot (Ctrl + P) kommer inte Canon Inkjet MP970 upp som möjligt val. I alla andra program (Word 2007, Firefox m fl) är det inga problem med att välja för tillfället önskad skrivare. Hej! Försök med att högerklicka på sidan. Välj sen utskrift och välj skrivare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Finns inte arkivmenyn på verktygsfältet så högerklicka där o välj anpassa,sen finns ju skrivare på verktygsfältet att använda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Tråden flyttad till lämpligare kategori Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnSixten Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Tack för att ni försöker hjälpa mig. Att högerklicka på verktygsfältet och sedan välja Anpassa får jag inte att fungera. Däremot när jag högerklickar på sidan och väljer Skriv ut ... får jag upp samma dialogruta som med utskriftskommandot Ctrl + P, och nu upptäckte jag händelsevis att jag genom att rulla på mushjulet får de tre skrivare som först kommer upp i dialogrutan att flyttas i sidled och ge plats för tre andra skrivarval. Nu är alltså problemet löst för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts