Gå till innehåll

Val av annan skrivare än standardskrivaren i IE8


JohnSixten

Recommended Posts

Då och då träffar jag på en Internetsida som jag vill skriva ut i färg på min bläckstråleskrivare i stället för på min svartvita laserskrivare, som är standardskrivare. Jag har inte hittat någon annan möjlighet än att gå in i Kontrollpanelen och tillfälligt ändra valet av standardskrivare. Om jag kunde finna Arkivmenyn och där välja utskrift vore saken lätt ordnad, men jag finner inte heller Arkivmenyn.

Kan någon ge mig ett tips om vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med snabbkommandot (Ctrl + P) kommer inte Canon Inkjet MP970 upp som möjligt val. I alla andra program (Word 2007, Firefox m fl) är det inga problem med att välja för tillfället önskad skrivare.

Hej! Försök med att högerklicka på sidan. Välj sen utskrift och välj skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni försöker hjälpa mig. Att högerklicka på verktygsfältet och sedan välja Anpassa får jag inte att fungera. Däremot när jag högerklickar på sidan och väljer Skriv ut ... får jag upp samma dialogruta som med utskriftskommandot Ctrl + P, och nu upptäckte jag händelsevis att jag genom att rulla på mushjulet får de tre skrivare som först kommer upp i dialogrutan att flyttas i sidled och ge plats för tre andra skrivarval.

Nu är alltså problemet löst för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...