DAson Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 (edited) Är det nån som vet om det finns nåt gratisprogram som kan öppna UIF-filer. Har imagefiler av den filtypen. Tips är varmt välkomna ifrån er på forumet. //DAson Edited February 3, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 (edited) Är det nån som vet om det finns nåt gratisprogram som kan öppna UIF-filer. Har imagefiler av den filtypen. UIF är ett format som används av "MagicISO"... dom har också ett gratisprogram (MagicDisc), som kan montera .uif-filer! Using MagicDisc to mount CD/DVD image MagicDisc Download Edit: Det är möjligt att även t.ex VirtualCloneDrive, DaemonTool och andra liknande program också kan montera UIF... dock inget jag har undersökt Edited February 3, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 3, 2010 Author Share Posted February 3, 2010 Tack för det jag har VirtualCloneDrive installerad på datorn så jag har inte provat den än, kan ju göra det direkt så får vi se om det funkar att öppna med VirtualCloneDrive. Eller så får det bli MagicDisc som du sa. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 3, 2010 Author Share Posted February 3, 2010 Testade alldeles nyss om VirtualCloneDrive kunde öppna UIF-filen men det funkade inte så det får bli, MagicDisc. Vad använder du själv för sorts program för att mounta imagefiler. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 (edited) Jag använder VirtualCloneDrive... men har å andra sidan inte råkat ut för några .uif-filer! Edit: Provade du att ändra till "All files" (se bild), när du monterade filen i VirtualCloneDrive? Edited February 3, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 3, 2010 Author Share Posted February 3, 2010 Jag valde All files med VirtualCloneDrive med det hjälpte inte. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Ok... då vet vi det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts