Sunshine Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Tappade likkistan mitt i trafiken När Fonus begravningsbil accelererade flög den vita likkistan rakt ut på gatan i vägkorsningen på Huddingevägen på väg in mot Stockholm. Kistlocket blev trasigt, men kroppen klarade sig utan skador, berättar begravningsbyrån Fonus för Aftonbladet, som fått tag på en bild på händelsen som inträffade tidigare denna vecka. De anhöriga till den döda har inte informerats. Och det är inte säkert att så kommer att ske, säger Fonus informationschef Bo Forslund till tidningen. -I normalfallet, om den avlidne inte kommer till skada, är det långt ifrån säkert att vi gör det. Det kan förvärra ett påbörjat sorgearbete. Källa: TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Alltså... tragiskt förvisso... men man kan inte låta bli att dra lite på smilbanden när man sitter hemma och har sluppit att se detta irl. Det känns nästan taget ur en Hollywoodrulle... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Om nu kistan ramlar ut så borde det väl vara botten/gaveln som tar stöten mot marken och som då hade blivit skadad? För inte ihop hur bara locket kan ha blivit skadat. Hade dom inte skruvat fast locket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Alltså... tragiskt förvisso... men man kan inte låta bli att dra lite på smilbanden när man sitter hemma och har sluppit att se detta irl. Det känns nästan taget ur en Hollywoodrulle... Mange Har du sett den bästa sommaren om likköraren som hade två barn på sommaren?En grymt bra film med Kjell Bergkvist. Men jag har faktiskt varit med om en person som kom för sent till sin begravning. En gammal arbetskamrat som dog i finland och skulle begravas här... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 ......"som kom för sent till sin begravning"............. ehhh...va''då?? Kjelle Berka är en skolkamrat till mig å busig som få men bra.. som få.. MEN.. va sa du(?) ..begravningsentreprenören inkom för sént med liket till begravningen eller ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 ......"som kom för sent till sin begravning"............. ehhh...va''då?? Kjelle Berka är en skolkamrat till mig å busig som få men bra.. som få.. MEN.. va sa du(?) ..begravningsentreprenören inkom för sént med liket till begravningen eller ?? Nej,begravningen var ordnad och kistan från finland anlände inte i tid.. Han dog ju i finland men bodde i sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts