Gå till innehåll

Grym/sorglig nyhet!


Sunshine

Recommended Posts

Tappade likkistan mitt i trafiken

När Fonus begravningsbil accelererade flög den vita likkistan rakt ut på gatan i vägkorsningen på Huddingevägen på väg in mot Stockholm.

Kistlocket blev trasigt, men kroppen klarade sig utan skador, berättar begravningsbyrån Fonus för Aftonbladet, som fått tag på en bild på händelsen som inträffade tidigare denna vecka.

De anhöriga till den döda har inte informerats. Och det är inte säkert att så kommer att ske, säger Fonus informationschef Bo Forslund till tidningen.

-I normalfallet, om den avlidne inte kommer till skada, är det långt ifrån säkert att vi gör det. Det kan förvärra ett påbörjat sorgearbete.

Källa: TT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... tragiskt förvisso... men man kan inte låta bli att dra lite på smilbanden när man sitter hemma och har sluppit att se detta irl. Det känns nästan taget ur en Hollywoodrulle...

Mange

Har du sett den bästa sommaren om likköraren som hade två barn på sommaren?En grymt bra film med Kjell Bergkvist.

Men jag har faktiskt varit med om en person som kom för sent till sin begravning.

En gammal arbetskamrat som dog i finland och skulle begravas här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......"som kom för sent till sin begravning"............. ehhh...va''då??

Kjelle Berka är en skolkamrat till mig å busig som få men bra.. som få.. MEN.. va sa du(?) ..begravningsentreprenören inkom för sént med liket till begravningen eller ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......"som kom för sent till sin begravning"............. ehhh...va''då??

Kjelle Berka är en skolkamrat till mig å busig som få men bra.. som få.. MEN.. va sa du(?) ..begravningsentreprenören inkom för sént med liket till begravningen eller ??

Nej,begravningen var ordnad och kistan från finland anlände inte i tid..

Han dog ju i finland men bodde i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...