Gå till innehåll

SanDisk Cruzer 4GB


Recommended Posts

Hej

Fick för mej att kolla Google Chrome OS på nämda usb-sticka. Inte så mycket att se faktiskt.

Mitt problem nu är att när jag formaterar stickan får jag bara 250 mb på den. I diskhantering

står resten som inte allokerat. Hur gör jag för att få tillbaks allt utrymme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Fick för mej att kolla Google Chrome OS på nämda usb-sticka. Inte så mycket att se faktiskt.

Mitt problem nu är att när jag formaterar stickan får jag bara 250 mb på den. I diskhantering

står resten som inte allokerat. Hur gör jag för att få tillbaks allt utrymme?

Ta bort 250MB-partition, så att du får ett enda stort oallokerat utrymme... sedan formaterar du rubbet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till som har råkat ut för detta som jag också har gjort... undrar om det finns flera...

Fann detta eller om det var någon annan men det funkade och jag fick tillbaka mina 4 GB ..

Det som hänt är att din bootsektor är skadad...

http://www.alexpage.de/usb-image-tool/

Hoppas du får till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till som har råkat ut för detta som jag också har gjort... undrar om det finns flera...

Fann detta eller om det var någon annan men det funkade och jag fick tillbaka mina 4 GB ..

Det som hänt är att din bootsektor är skadad...

http://www.alexpage.de/usb-image-tool/

Hoppas du får till det

Hmm, tog hem programmet, men fattar inte hur jag ska använda det. Den säger också att

min sticka är 250 mb stort. Kan du förklara hur du gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hittade jag verktyget du troligen behöver... ett program som får Windows att se USB-minnet som en vanlig disk. Och därmed bör du kunna ta bort 250MB-partitionen och sedan formatera hela minnet. Det handlar visserligen om att SKAPA partitioner på länken... men bör gälla även tvärtom.

Ett annat, mer beprövat verktyg är annars GParted... ett linux partitionsprogram som utan vidare plockar bort/slår ihop partitionerna.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hittade jag verktyget du troligen behöver... ett program som får Windows att se USB-minnet som en vanlig disk. Och därmed bör du kunna ta bort 250MB-partitionen och sedan formatera hela minnet. Det handlar visserligen om att SKAPA partitioner på länken... men bör gälla även tvärtom.

Ett annat, mer beprövat verktyg är annars GParted... ett linux partitionsprogram som utan vidare plockar bort/slår ihop partitionerna.

Tack E-son

Din första länk löste problemet. Nu har jag 4 GB igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...