Björne1 Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 Hej Fick för mej att kolla Google Chrome OS på nämda usb-sticka. Inte så mycket att se faktiskt. Mitt problem nu är att när jag formaterar stickan får jag bara 250 mb på den. I diskhantering står resten som inte allokerat. Hur gör jag för att få tillbaks allt utrymme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 Hej Fick för mej att kolla Google Chrome OS på nämda usb-sticka. Inte så mycket att se faktiskt. Mitt problem nu är att när jag formaterar stickan får jag bara 250 mb på den. I diskhantering står resten som inte allokerat. Hur gör jag för att få tillbaks allt utrymme? Ta bort 250MB-partition, så att du får ett enda stort oallokerat utrymme... sedan formaterar du rubbet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted February 6, 2010 Author Share Posted February 6, 2010 Ta bort 250MB-partition, så att du får ett enda stort oallokerat utrymme... sedan formaterar du rubbet! Sorry, men det alternativet är inte tillgängligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 En till som har råkat ut för detta som jag också har gjort... undrar om det finns flera... Fann detta eller om det var någon annan men det funkade och jag fick tillbaka mina 4 GB .. Det som hänt är att din bootsektor är skadad... http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ Hoppas du får till det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted February 6, 2010 Author Share Posted February 6, 2010 En till som har råkat ut för detta som jag också har gjort... undrar om det finns flera... Fann detta eller om det var någon annan men det funkade och jag fick tillbaka mina 4 GB .. Det som hänt är att din bootsektor är skadad... http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ Hoppas du får till det Hmm, tog hem programmet, men fattar inte hur jag ska använda det. Den säger också att min sticka är 250 mb stort. Kan du förklara hur du gjorde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 (edited) Här hittade jag verktyget du troligen behöver... ett program som får Windows att se USB-minnet som en vanlig disk. Och därmed bör du kunna ta bort 250MB-partitionen och sedan formatera hela minnet. Det handlar visserligen om att SKAPA partitioner på länken... men bör gälla även tvärtom. Ett annat, mer beprövat verktyg är annars GParted... ett linux partitionsprogram som utan vidare plockar bort/slår ihop partitionerna. Edited February 6, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted February 6, 2010 Author Share Posted February 6, 2010 Här hittade jag verktyget du troligen behöver... ett program som får Windows att se USB-minnet som en vanlig disk. Och därmed bör du kunna ta bort 250MB-partitionen och sedan formatera hela minnet. Det handlar visserligen om att SKAPA partitioner på länken... men bör gälla även tvärtom. Ett annat, mer beprövat verktyg är annars GParted... ett linux partitionsprogram som utan vidare plockar bort/slår ihop partitionerna. Tack E-son Din första länk löste problemet. Nu har jag 4 GB igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts