CGD Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Vista dog i vår HP så jag blev tvungen att köra återställningsskivan. Fy f*n vilket skräp. HP:n hade en användare och det var inställt så att ett lösenord fanns, underlättar näthantering, men inloggningen gick ändå per automatik. Jag har bara glömt vad jag ställde in det. Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 (edited) I registret: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon AutoAdminLogon=1 DefaultPassword="ditt_lösenord" DefaultUserName="din_användare" /G Edited February 11, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 control userpasswords2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Tack till er bägge. Det var si3rra;s hänvisning jag kände igen, även om han uttryckte sig på kortast möjligast sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Bra att det löste sig (fast mitt förslag är coolare ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts