Gå till innehåll

Är det nån som läser böcker


kudden

Recommended Posts

Jag älskar att läsa biografier.

Nu läser jag en bok som heter el choco som handlar om en svensk kille som åkte fast i bolivia för knarksmuggling.

Han är från kungälv och det är en sann historia där han skulle smuggla knark från bolivia till sverige men åkte fast i bolivia och satt i san pedrofängelset där.

En grymt bra bok som man nästan inte kan slita sig ifrån.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan läste jag en bok om Tina Turner Och hon som var dömd för dubbelmord mord i californien.Men den var lite vinklad tror jag.

Och en bok om Joan Baez om nån vet vem det är.

En gammal flamma till Bob Dylan.

Redigerad av Manneman
Onödigt inlägg...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är uppväxt med Baez.. underbar röst!! Jaså de två var ihop,, där ser man,, snacka om gift med jobbet eller??? :P

El choco så jag som film på tv för många år sen,, fruktansvärt gripande med fantastiska rollprestationer,, som sagt länge sen men minns den fortfarande mycket klart,, han o hans familj levde verkligen i ett veritabelt helvete i många år innan han lyckades komma hem till sitt Kungälv,, nog en av få rullar som fortfarande har satt sig fast under huden min.

Ärligen så läste jag en hel del böcker innan datorernas intåg men numer är det tyvärr lite si och så med det,, bästa tiden för det är när jag sitter på tåget, där kan jag koppla av eftersom inget annat ändå går att ta sig för,, skulle kanske behöva flytta ut tv'n från sovrummet också.. :P:lol:

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser gärna böcker. Senaste boken jag avslutade var "Den förlorade symbolen", men innan dess så läste jag tegelstenen Caesar. Har nu införskaffat en iRiver Story, så nästa bok blir nog i den.

Det var väl samma författare som till Da vinci koden väl?

Har inte läst nån av hans böcker.Säkert jättebra.

En som skriver bra tycker jag är Jonas Gardell.Hans humor gillar jag.Och allvar också.

Fick i julklapp en som Per Wästerberg har skrivit.Vägarna till Afrika.Har inte börjat med den än..

Boken om Obama och hans uppväxt gillade jag skarpt.

Men det är ju så att läsandet går i vågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är uppväxt med Baez.. underbar röst!! Jaså de två var ihop,, där ser man,, snacka om gift med jobbet eller??? :P

El choco så jag som film på tv för många år sen,, fruktansvärt gripande med fantastiska rollprestationer,, som sagt länge sen men minns den fortfarande mycket klart,, han o hans familj levde verkligen i ett veritabelt helvete i många år innan han lyckades komma hem till sitt Kungälv,, nog en av få rullar som fortfarande har satt sig fast under huden min.

Ärligen så läste jag en hel del böcker innan datorernas intåg men numer är det tyvärr lite si och så med det,, bästa tiden för det är när jag sitter på tåget, där kan jag koppla av eftersom inget annat ändå går att ta sig för,, skulle kanske behöva flytta ut tv'n från sovrummet också.. :P:lol:

Ja dom var ihop i ett tidigt skede.Sedan var hon ju med på hela rolling thunder-turnén 75-76.

Att den har gått på TV hade jag ingen aning om.

Måste kolla i ett videohak när jag läst ut boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl samma författare som till Da vinci koden väl?

Har inte läst nån av hans böcker.Säkert jättebra.

Jupp, Dan Brown heter författaren. Böckerna är helt ok, fast jag tyckte att hypen var lite överdriven kring Da Vinci-koden.

Läsandet är väldigt blandat hos mig. Går lite upp och ner. Samma gäller typ av böcker. På senare tid har det varit mycket "historiska" skönlitterära böcker med en hel del Paasilinna emellan.

Nu är det snart dags för bokrea och får hoppas på några nya fynd där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom var ihop i ett tidigt skede.Sedan var hon ju med på hela rolling thunder-turnén 75-76.

Att den har gått på TV hade jag ingen aning om.

Måste kolla i ett videohak när jag läst ut boken.

Däremot vet jag inte om filmen fick samma namn som boken men vi får hoppas det så den blir så lätt som möjligt att hitta för dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är uppväxt med Baez.. underbar röst!! Jaså de två var ihop,, där ser man,, snacka om gift med jobbet eller??? :P

El choco så jag som film på tv för många år sen,, fruktansvärt gripande med fantastiska rollprestationer,, som sagt länge sen men minns den fortfarande mycket klart,, han o hans familj levde verkligen i ett veritabelt helvete i många år innan han lyckades komma hem till sitt Kungälv,, nog en av få rullar som fortfarande har satt sig fast under huden min.

Ärligen så läste jag en hel del böcker innan datorernas intåg men numer är det tyvärr lite si och så med det,, bästa tiden för det är när jag sitter på tåget, där kan jag koppla av eftersom inget annat ändå går att ta sig för,, skulle kanske behöva flytta ut tv'n från sovrummet också.. :P:lol:

Här får du en video från turnen.

Joan baez i röd turban

http://www.youtube.com/watch?v=cQaUkjy5JxQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...