theswede Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hej, någon som vet hur man formaterar ett usb-minne till ntfs? Jag använder mitt usb-minne till att spela upp filmer/musik i min mediaspelare på platt-tvn, och nu har jag en mkv-fil som är på 8 gb som inte går att föra över till usb-minnet. Misstänker att det är pga det är FAT32? Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zub Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Jo du har säkert rätt, att det är fat32. Högerklicka på det, egenskaper, formatera, där väljer du helt sonika ntfs. Borde funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theswede Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Det är det som inte funkar, man kan bara välja FAT32 :S Jo du har säkert rätt, att det är fat32. Högerklicka på det, egenskaper, formatera, där väljer du helt sonika ntfs. Borde funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Du kan konvertera utan att formatera: http://support.microsoft.com/kb/307881 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Nu konverterade jag min "sticka" (1GB) till ntfs, fortsätter att använda den som ReadyBoost.. hoppas det blir bättre som ntfs.. i vart fall inte sämre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts