Gå till innehåll

ComHem's " nya" hastigheter


Recommended Posts

Följande meddelande fick jag från min bredbandsleverantör, ComHem

Säg hej till våra nya snabbare bredband

Vi inledde året med att höja hastigheterna på våra bredband. Bredband Small som tidigare var 2 Mbit/s höjdes till 5 Mbit/s och Bredband Large höjde vi från 24 Mbit/s till 25 Mbit/s. Det bästa av allt är att priserna inte höjdes.

Ps. Se gärna filmen med Judit när hon visar hur stort och tungt Internet börjat bli.

Jag undrar hur/om de tänker till, innan, de skickar ut sånt här... tveksamt som jag ser det....

F.ö ser det ut så här nu (se bilden) då jag kollar med Bredbandskollen .... jag lär säkert stanna kvar på min "24 Mbit/s" ett tag till..

post-7397-1266947517,17_thumb.jpg

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande meddelande fick jag från min bredbandsleverantör, ComHem

Säg hej till våra nya snabbare bredband

Vi inledde året med att höja hastigheterna på våra bredband. Bredband Small som tidigare var 2 Mbit/s höjdes till 5 Mbit/s och Bredband Large höjde vi från 24 Mbit/s till 25 Mbit/s. Det bästa av allt är att priserna inte höjdes.

Ps. Se gärna filmen med Judit när hon visar hur stort och tungt Internet börjat bli.

Jag undrar hur/om de tänker till, innan, de skickar ut sånt här... tveksamt som jag ser det....

F.ö ser det ut så här nu (se bilden) då jag kollar med Bredbandskollen .... jag lär säkert stanna kvar på min "24 Mbit/s" ett tag till..

Vad är du missnöjd med? De lovar 25 och du får 25+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du missnöjd med? De lovar 25 och du får 25+.

..de "skryter" med att de höjer från 24 till 25 och håller priset på samma nivå... det är andemeningen med mitt inlägg .. något oklart?? .. :unsure: ... såg du tråden som en fråga så var det i vart fall inte avsikten? Avsikten var & är att visa på företagets lite fÖr ofta visad inkompetens vilket är lite tragiskt och drabbar oss kunder ..that's all..

vadå 25+? vad skulle plusset stå för menar du? .. upp till vilken hastighet då? ~~~ är du anställd på ComHem möjligen? ;):rolleyes:

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ?

Håller med fredde.

Dom höjer ju hastigheten men inte priset, vad är det som inte är bra ?

Å nej jag kollade på bilden, för dom har väl upp till 25, eller garanterar dom 25 ?

Dom flesta leverantörer har väl upp till i sina avtal, och visst det kanske bara är en höjning på pappret men en höjning är ju ändå en höjning :)

Förstår faktisk inte vad du vill med tråden ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande meddelande fick jag från min bredbandsleverantör, ComHem

Säg hej till våra nya snabbare bredband

Vi inledde året med att höja hastigheterna på våra bredband. Bredband Small som tidigare var 2 Mbit/s höjdes till 5 Mbit/s och Bredband Large höjde vi från 24 Mbit/s till 25 Mbit/s. Det bästa av allt är att priserna inte höjdes.

Ps. Se gärna filmen med Judit när hon visar hur stort och tungt Internet börjat bli.

Jag undrar hur/om de tänker till, innan, de skickar ut sånt här... tveksamt som jag ser det....

F.ö ser det ut så här nu (se bilden) då jag kollar med Bredbandskollen .... jag lär säkert stanna kvar på min "24 Mbit/s" ett tag till..

Den reklamen har jag aldrig sett..

Har bara sett att dom kan höja från 24 till 100.

Har precis samma resultat som vad du har med 24mb.

Bra med andra ord.

Min son har 100 och dom håller vad dom lovar.Men allt beror ju på hur många som laddar hem samtidigt från samma server.

Synd bara att tekniska supporten är ett gäng klantskallar.

Men är ditt abonnemang på väg att ta slut kan du göra en deal med dom om du fortfarande vill ha 24.

3 mån för 99kr.om du tecknar 12 mån.till.Kanske ändå mer om man tjatar lite och är trevlig.Dom tjänar ju pengar på att sälja abonnemang :)

Dom är inte omöjliga på den avdelningen.Bättre att ringa än att ta det på nätet ;)

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 1Mbit upp, det är ju knappt en märkbar förbättring, ngt som du snabbt kan tappa om nätet får lite last.

Small var ju vinnaren, men en höjning på upplänken, det hade varit ngt för er som använder video samtal på SKYPE, MSN och annan kommunikation, som kräver lite bandbredd från datorn!

:D

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är de nya "intervallerna"...

Bredband Small 5

Nedströmhastighet: 2-5 Mbit/s

Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband Medium 10

Nedströmshastighet: 7-10 Mbit/s

Uppströmhastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband Large 25

Nedströmshastighet: 12-25 Mbit/s

Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband XXL 100

Nedströmshastighet: 50-100 Mbit/s

Uppströmshastighet: 7-10 Mbit/s

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är de nya "intervallerna"...

Bredband Small 5

Nedströmhastighet: 2-5 Mbit/s

Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband Medium 10

Nedströmshastighet: 7-10 Mbit/s

Uppströmhastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband Large 25

Nedströmshastighet: 12-25 Mbit/s

Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s

Bredband XXL 100

Nedströmshastighet: 50-100 Mbit/s

Uppströmshastighet: 7-10 Mbit/s

Undrar varför de är så snåla på uppströms?

(Är ej ComHem kund)

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså,, syftet med min tråd vara att visa att de slår sig för bröstet när de säger att de höjer hastigheten från 24 till 25 men att de inte höjer priset.. haleluja.

Okey om en matvaruaffär kan gå ut med att de ökar storleken på kaviartuben med en cm á 20 gram eller nåt sån och att vi som kunder fortfarande betalar det gamla priset, det är ju helt okey.

Men att ComHem höjer från 24 till 25 är ju enbart löjligt att gå ut med,, som om detta skulle vara generöst - typ. Jag tycker alltså att de gör sig löjliga med en sådan annonskampanj,, om de höjer "Small" från 2 till 5 så är det ju givetvis fullt förståeligt om de går ut med det, för det är ju ändå en kännbar förbättring för oss som kunder,, men att som jag sa slå sig för bröstet och SÄGA att de ökar hastigheten med bara 1Mb/s från 24Mb/s till 25Mb/s är ju näppeligen märkbart för någon... enligt mitt förmenande så skulle de "vinna" på att låta bli att ens nämna denna ynkliga höjning av hastigheten.

Ska de höja bredden på 24:an kan de ju lika gärna gå upp till typ 50Mb/s eller nåt sånt... eller varför inte ännu snabbare hastighet än så, till 100Mb/s och fortsätta ge 1Mb/s uppströms MEN att de har ett högre pris för den som har 100Mb/s ned och klart snabbare än 1Mb/s upp... PHUUUUuuu :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför de är så snåla på uppströms?

(Är ej ComHem kund)

Man kan betala extra för att få högre uppström om man beställer 24 ner eller mer.10mb kostar 60 kr.mer i mån.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...