Gå till innehåll

ram minne LG E200


johnny

Recommended Posts

Hej!

Tänkte uppgradera minnet i en LG E200 laptop och det visar sig att LG har lyckats gömma det ena

under tangentbordet! Har sökt info om hur man kommer åt det men kammat noll.

Finns det någon här som har koll på hur man tränger in i LG E 200?

Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På undersidan, det sitter ingen tangentbordssymbol vid skruvarna ? Dom kan vara små.

Överkant på tangenbordet, övre raden vid siffrorna. Mellan siffrorna, kan det sitta små "lås" som man får dra ner mot övriga tangenter. Sen lyfter man det helt sonika i överkant.

Nu vet jag inte, skrev bara av egen erfarenhet ifall det hjälper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar hela 14 modeller med beteckningen E200. Om du ger oss resten av modelbeteckningen också, så finns en möjlighet att leta efter instruktioner. E200- följt av en bokstav/siffer-kombination.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

modell nr: E200-A.CPTSV

några öglor hittar jag inte?

skruvarna på undersidan hittar jag, dom e ok.

Den modellen går inte att hitta på LG´s supportsidor. Inte heller externa länkar från t.ex Prisjakt fungerar... dom slutar på LG´s reklamsidor istället.

Edit:

Var hittade du info om att ena minnesmodulen sitter under tangentbordet?

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag upplevde det att LG inte vill kännas vid modellen ;-)

lite konstigt då det är en ganska trevlig liten dator.

Hmm? måste varit i något forum typ sweclockers tror jag.

Det finns 2 Internminnesplatser varav den ena sitter jättebra placerad under datorn och lätt att byta.

Den har jag bytt så att det nu finns 3gb minne, men den andra har tydligen alla problem med.

När jag sökt på uppgrade memory och liknande så verkar alla ha kört fast just där.

Jag skickade ett mail till LG`s support nu och frågade hur man bär sig åt, ställde oxå frågan

varför just denna modellen inte finns att hitta på supportsidorna.

Redigerad av johnny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Löst! kontakten med LG`s support gav ingenting, bara att jag skulle lossa skruvarna märkta med tangentbord under datorn och sedan lossa tangentbordet. Det visade sig nu inte vara hela sanningen, förutom dessa 2 skruv fick jag oxå lossa ytterligare 2 st skruv under batteriet (ej märkta), sedan försiktigt bända upp plasten mellan tangentbordet och skärmen, sedan kunde jag lossa tangentbordet och komma åt det lilla minnet.

Skönt! Hoppas detta kan hjälpa någon annan oxå, inte kanske minst LG`s support ;-)

Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...