Gå till innehåll

Program till Webbkamera


Manneman

Recommended Posts

Jag har fått en webbkamera av en kompis idag. Det är en Logitech Fusion som funkar riktigt riktigt bra... via msn ger den verkligen en fin bild utan att hacka osv. Den installerades via Windows Update... vad jag lärt mig så är det enda alternativet för att behålla bra bild/ljud under Windows 7.

Naturligtvis har jag försökt att "tvinga" in programvaran som finns på Logitecs hemsida trots att det står att min utgåva INTE är Windows 7-kompatibel. Väl installerat så fungerar det men kvalitéten är inte alls bra... för mig är det givet att behålla drivrutinerna från Windows Update. Jag kan camma med hög upplösning.

Min fråga nu är om någon känner till ett fristående alternativ till programvara för webbkameror? Finns det sådana? Jag saknar möjligheten att kunna ta stillbilder via logitechs egna program men jag är inte villig att tumma på kvaliteten som jag har nu.

För kännedom så finns det 3 utgåvor av denna kameran varav en är W7-kompatibel.

Tacksam för svar!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det här kanske kan vara något... har visserligen inte testat själv, men det VERKAR okey...! :rolleyes:

http://www.webcamxp.com/home.aspx

Edit:

Blev nyfiken och gjorde ett snabbtest med min "skräpcam", och det verkar ju funka! Den kör på befintliga drivrutiner och gratisversionen ger ungefär detsamma som dom medföljande cam-programmen brukar göra.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev vilseledd av programnamnet och tittade inte närmare på det. Borde ju fattat bättre... nu har jag installerat det och ska kolla lite närmare på det...

Tack för tipset!

Edit: Funkar riktigt bra... får inte samma höga upplösning som i WLM men det får man ju titta närmare på.

Tack för ett bra programtips! Jag hade nog inte tittat närmare på det utan en push i ryggen, då namnet vilseleder.

Tack e-son

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Enligt mitt antivirusprogram så finns det en Trojansk Häst-downloader.Win32.Pher.esl i nerladdningen!

Jag gissar att du kör något av Symantec...? ;)

http://www.virustotal.com/sv/analisis/c3b31ff4ce6762d4925d6b20d16be9bf42d405021a5cdff6dd129acab02ad915-1267367574

Hur som helst är det nog ingen tvekan om att det är en s.k "False Positive" .

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska säker på att det är en False Positive... programmet kan ju användas i online-läge samt för övervakning över server osv.

Plocka ner det med ditt AV tillfälligt avstängt, eller lägg det i Undantag.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...