Gå till innehåll

Misslyckad plugin-uppdatering till Notepad++


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Är det någon mer än jag som har fått problem med dagens uppdatering till PluginManager för Notepad++...? Kanske det är ett specifikt Windows 7-problem att uppdateringen inte vill slutföras. Den laddas ner, men sedan är det stopp... själva uppdateringen hänger sig, och sedan har man ett felmess varje gång man startar Notepad++. Jag har i alla fall lyckats komma på lösningen efter lite detektivarbete...!

Man får helt enkelt manuellt byta ut "PluginManager.dll" version 0.9.3, mot den nya version 0.9.3.1 i programmets pluginmapp. Sedan starta programmet igen, och köra uppdateringen. Måste utföras i både ansi- och unicode-mappen. Den nya PluginManager.dll v0.9.3.1 finns i den temp-mapp som skapas för uppdateringar.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen, men nej, det gick problemfritt. Uppdateringen inkluderade omstart av Notepad++.

gpup.exe (A generic(ish) plugin updater, built initially for Notepad++) behöver köras med förhöjda privilegier (meddelade CIS). Fick du någon UAC-varning när den startade?

ansi-mappen och dess innehåll har jag aldrig ens extraherat (hämtar alltid 7z-varianten här).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen, men nej, det gick problemfritt. Uppdateringen inkluderade omstart av Notepad++.

gpup.exe (A generic(ish) plugin updater, built initially for Notepad++) behöver köras med förhöjda privilegier (meddelade CIS). Fick du någon UAC-varning när den startade?

ansi-mappen och dess innehåll har jag aldrig ens extraherat (hämtar alltid 7z-varianten här).

Jo det var just vid omstarten som den hängde sig, och någon uac-varning fick jag aldrig. Misstänker att det är ett rent Windows 7-problem, eftersom det är just W7-kompatibiliteten som adresseras med uppdateringen.

Vad gäller ansi, så händer det att jag behöver den vid vissa översättningar... en del program hanterar inget annat, vad jag har förstått av utvecklarnas instruktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar dock att det hade lyckats om du hade kört Notepad++ som administratör. Då hade väl också gpup.exe (som startades av Notepad++) fått samma rättigheter, d.v.s. rätt att byta ut filer i programmappen?

Om Unicode- och ansi-versionerna av Notepad++: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/notepad-plus/index.php?title=ANSI_And_Unicode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Antar dock att det hade lyckats om du hade kört Notepad++ som administratör. Då hade väl också gpup.exe (som startades av Notepad++) fått samma rättigheter, d.v.s. rätt att byta ut filer i programmappen?

Ingen aning... jag satte det aldrig i samband med behörighetsnivån, eftersom uac inte reagerade. Fick ju löst det till slut i alla fall.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...