Gå till innehåll

Outlook Express


nymme

Recommended Posts

Hej alla datakunniga!!

Jag ska byta upp mig till Windows 7, då har jag hört att mail programmet Otlook Express inte finns.

Hur gör jag då för att fortsätta använda min in arbetatade mailadress?

Kan jag ta med mina mail från inkorgen?

Hur tar jag med min kontakter till nytt program?

Har hört om Mozilla Thunderbird, kan det va ett alternativ?

Att skaffa en ny "hotmail" eller liknande är inte aktuellt , med tanke på min idag fungerande adress!

Hoppas att ni förstår vad jag menar, och kan ge mig ett lättförståeligt svar!!

TACK!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird är ett alternativ och Windows Live Mail är ett annat. Åtminstone när det gäller Thunderbird så blir det enklare om du går över till det redan innan bytet till Windows 7. Thunderbird kommer då automatiskt under installationen att känna av att Outlook Express används och flytta över alla mejl från Outlook Express, dock kan du behöva ställa in för att nå de mejlservrar du använder. Sedan inför bytet till Windows 7 gör du en backup av allt som har med Thunderbird att göra, t ex med programmet MozBackup, och läser tillbaks den backupen i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla datakunniga!!

Jag ska byta upp mig till Windows 7, då har jag hört att mail programmet Otlook Express inte finns.

Hur gör jag då för att fortsätta använda min in arbetatade mailadress?

Kan jag ta med mina mail från inkorgen?

Hur tar jag med min kontakter till nytt program?

Har hört om Mozilla Thunderbird, kan det va ett alternativ?

Att skaffa en ny "hotmail" eller liknande är inte aktuellt , med tanke på min idag fungerande adress!

Hoppas att ni förstår vad jag menar, och kan ge mig ett lättförståeligt svar!!

TACK!!

En länk som kan vara till hjälp:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Import-messages-into-Windows-Mail-from-Outlook-Express

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla datakunniga!!

Jag ska byta upp mig till Windows 7, då har jag hört att mail programmet Otlook Express inte finns.

Hur gör jag då för att fortsätta använda min in arbetatade mailadress?

Inget problem att behålla dina mailadresser. De är inte kopplade till ett speciellt e-postprogram. Du kan använda ett mail-program från Microsoft, Mozilla, Goggle elelr vad du vill. Det finns många bra.

Kan jag ta med mina mail från inkorgen?

Vad du behöver göra är två saker. Backup av all post och en export av din mejl. Dessutom skall du definitivt använda Easy Transfer for Windows 7 för att få med dig inställningar, dokument och e-post över till Windows 7 men glöm inte de andra två sakerna.

Hur tar jag med min kontakter till nytt program?

Du kan exportera adressboken och importera in i det nya programmet.

Har hört om Mozilla Thunderbird, kan det va ett alternativ?

Definitivt. Använder det själv. Men det finns många andra bra e-postprogram att välja mellan. Jag har hört att Windows Live Mail skall vara bra. En länk till deras sida http://download.live.com/wlmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla datakunniga!!

Jag ska byta upp mig till Windows 7, då har jag hört att mail programmet Otlook Express inte finns.

Hur gör jag då för att fortsätta använda min in arbetatade mailadress?

Kan jag ta med mina mail från inkorgen?

Hur tar jag med min kontakter till nytt program?

Har hört om Mozilla Thunderbird, kan det va ett alternativ?

Att skaffa en ny "hotmail" eller liknande är inte aktuellt , med tanke på min idag fungerande adress!

Hoppas att ni förstår vad jag menar, och kan ge mig ett lättförståeligt svar!!

TACK!!

Guide: Flytta e-post, kontakter och e-postinställningar från Outlook Express i Windows XP till en ny dator med Windows Live Mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...