Gå till innehåll

Problemrapport


carjoh

Recommended Posts

Hej!

Fick upp en "problemrapport" om WMP Network Sharing Service. Man kan klicka på lösning och får detta svar:

Solve a problem with Windows Vista

Windows Vista has stopped working properly.

This problem has been solved in Windows Vista Service Pack 1 (SP1).

To solve this problem, do the following:

Determine whether your operating system type is 32-bit or 64-bit.

How can I find out if my system type is 32-bit or 64-bit?

Click the Start button , right-click Computer, and then click Properties.

Under System, you can view the system type.

What do 32-bit and 64-bit mean?

The terms 32-bit and 64-bit refer to the way your computer's central processing unit (CPU) handles information. The 32-bit and 64-bit versions of Windows are designed for use in computers with 32-bit or 64-bit processors, respectively.

For more information, go online and read this Windows Vista Help article online:

32-bit and 64-bit Windows: frequently asked questions

Go online to the Microsoft Download Center to download and install Windows Vista Service Pack 1:

Windows Vista Service Pack 1 for 32-bit systems

Windows Vista Service Pack 1 for 64-bit systems

Jag klickade på windows vista sp 1 och började ladda hem, men sedan säger datorn ifrån att den finns redan installerad.

Har inte märkt av att något inte fungerar. Någon som vet vad detta innebär??

Mvh Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan du titta efter i din uppdateringshistorik för att kontrollera vilka uppdateringar som är installerade.

Skriv Windows Update i sökrutan vid startknappen och titta på Uppdateringshistoriken.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag hittar inte SP 1 i uppdateringshistoriken, men när jag hämtar den och sedan försöker installera får jag meddelande att SP 1 är redan installerat. SP 2 finns med i historiken, man kan kanske inte installera 1:an när 2:an finns där??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om SP 2 är installerad så är även SP 1 installerat. Om du vill ominstallera SP 1 så måste du först avinstallera SP 2. Men det borde finnas något enklare sätt. Har problemet bara inträffat en gång eller blir det varje gång du använder Windows Media Player? Var det bara en gång så kan du ju strunta i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör inte Vista själv längre så jag kan inte kolla men så här står det på Microsofts hemsida:

http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/quick-start/service-packs.aspx

There are two service packs for Windows Vista. Service Pack 1 (SP1) was released in April 2008, and might already be installed on your PC (to find out, click on the Start button and enter "winver" in the search box). Service Pack 2 (SP2) was released in May 2009 and contains all the updates we've released since SP1 plus support for new types of hardware and emerging hardware standards. You should install both Service Packs, and you need to install SP1 before SP2.

Så du bör redan ha installerat SP1 men i värsta fall får du avinstallera SP2 och sedan installera i rätt ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...