Gå till innehåll

Får inte ta bort mapp på Extern hårddisk


Recommended Posts

Har en mapp med namnet aaf6dfe85f9b2b59cbb082, som jag vill ta bort men inte kan och den har varit där sen den 3 mars i år. När jag försöker ta bort den så får jag ett felmeddelande som säger så här: Det går inte att ta bort amd64. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används. Mappen går att öppna men att försöka öppna amd64 går inte får ett annat felmeddelande som lyder H:\aaf6dfe85f9b2b59cbb082\amd64 är inte tillgänglig. Åtkomst nekad. Mappens innehåll är tom t.o.m. mappen i386 är tom också. Ganska störande att se den så fort jag kopplar in 1 TB externa disken. Jag vet inte hur den har kommit dit. Se bifogad bild!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en mapp med namnet aaf6dfe85f9b2b59cbb082, som jag vill ta bort men inte kan och den har varit där sen den 3 mars i år. När jag försöker ta bort den så får jag ett felmeddelande som säger så här: Det går inte att ta bort amd64. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används. Mappen går att öppna men att försöka öppna amd64 går inte får ett annat felmeddelande som lyder H:\aaf6dfe85f9b2b59cbb082\amd64 är inte tillgänglig. Åtkomst nekad. Mappens innehåll är tom t.o.m. mappen i386 är tom också. Ganska störande att se den så fort jag kopplar in 1 TB externa disken. Jag vet inte hur den har kommit dit. Se bifogad bild!

//DAson

Testat med Shift - Delete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som du sa Shift+Delete men det gick inte heller fick då felmeddelandet: Det går inte att ta bort mappen i386. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används. jag tänker inte flytta allt innehåll till nån hårddisk på datorn och sen formatera disken för det är bortkastat arbete. Så det mappen får väl va kvar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sidan du länkar till så står det så här: Det här är en rapporterad osäker webbplats. Så det programmet skippar jag mitt antivirusprogram gillar det inte. Jag gör som i föregående inlägg jag döljer mappen. Tack för hjälpen ändå!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sidan du länkar till så står det så här: Det här är en rapporterad osäker webbplats. Så det programmet skippar jag mitt antivirusprogram gillar det inte. Jag gör som i föregående inlägg jag döljer mappen. Tack för hjälpen ändå!

//DAson

Programmet finns på de flesta nedladdningssajterna också, Filehippo, Softpedia, Majorgeeks m.fl. Så tycker du att hemsidan ser farlig ut så finns programmet att hämta på säkra ställen. Dessutom så länkar dom också till hemsidan så jag tror inte att den är speciellt osäker.

PC för Alla skriver: http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.232354 , länkar också till hemsidan.

Redigerad av singlemalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...