xplover Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Hej alla duktiga! Jag har en dator med vista home premium, tre st konton, jag, frugan och dottern har varsitt. Nu till nöten...I frugans konto har alternativet "Avsluta" på start menyn försvunnit!!! Hela listan slutar med Kör och Logga ut..sen ska ju avsluta komma, men det gör det inte!! Hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Det beror inte på att en annan användare är inloggad samtidigt i bakgrunden? Att man alltså är tvungen att logga ut henne och gå in på den andra användaren och då går det att avsluta? Bara en vild teori, har inte använt flera användare på år och dar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xplover Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Det beror inte på att en annan användare är inloggad samtidigt i bakgrunden? Att man alltså är tvungen att logga ut henne och gå in på den andra användaren och då går det att avsluta? Bara en vild teori, har inte använt flera användare på år och dar. Tack för att du svarade! men nej, även om jag startar om, och loggar in på frugans konto så är det så..Märkligt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 (edited) Här finns en beskrivning hur man återställer Shut Down i startmenyn. http://www.vistax64....start-menu.html Metod 2 kan du använda eftersom du inte har gpedit i din Vista-version. Edited March 28, 2010 by singlemalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johaseo Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Är säkerligen en behörighets fråga. Ta och kolla vilka behörighetsgruppen dinegen användare tillhör och jämför detta med frugans konto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts