Gå till innehåll

Kan ej radera filer alt formatera hårddisk


Appcon

Recommended Posts

Har just växlat från W7Pro32 till dito 64 bitars. Den disk 32:an låg på är nu rensad sånär som på ett gäng "Program Files" av märket "Windows" samt foldern "Windows" som jag INTE kan radera. Det går inte heller att formatera disken - "Den här enheten används. Ett annat program eller en annan process använder den här enheten." Hur kan jag se vilka program och/eller processer som använder enheten? Hur kan jag (med tvång) formatera disken eller ta bort & på nytt skapa partitionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boota på din W7-skiva, och radera hela partitionen samt formatera disken därifrån.... ungefär som om du skulle installera Windows igen, fast den här gången stänger du av efter formateringen, tar ur skivan och startar windows normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boota på din W7-skiva, och radera hela partitionen samt formatera disken därifrån.... ungefär som om du skulle installera Windows igen, fast den här gången stänger du av efter formateringen, tar ur skivan och startar windows normalt.

F..n tänkte inte på det - där fanns ju det rätta svaret (trots 1:a april ;-). Tack & glad påsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...