Gå till innehåll

Optimera Startfilerna med Norton 2010


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

Har Nortonn Internet Security 2010, man kan med den tydligen optimera startvolymen.

Vad är skillnaden mellan att optimera eller att defragmentera hårddisken ??

Om jag optimerar blir det det då stor skillnad på hastigheten ??

Tacksam för ett svar.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Dessa tricks kan kanske förbättra el. försämra prestandan.

Upplever du att din dator är långsam, och inte ger bra svarstider?

Då kanske en defragmentering är på sin plats ,men det kan du kolla med hjälp av defragmenteraren, den avsöker och föreslår.

T.ex, när du tagit bort filer större än 1GB, så kan det vara lämpligt med att defragmentera.

Själv har jag inställt på automatik, 1 ggr/vecka.

Nortons optimering, jag personligen tror inte på dessa saker,

ger 1 - 5 ms någonstans, men om du kommer att uppleva något synbart, det tror jag inte!

Men, andra kanske tycker något annat!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nortons optimering tycks vara detsamma som en defragmentering. Om den är bättre eller sämre än Windows egen vet jag inte. Defragmentering i XP var inte så bra som många fristående defragmenteringsprogram och jag vet inte om den har blivit bättre i de nyare Windows-versionerna.

Optimization of your boot volume maximizes the usable free space by rearranging file fragments into adjacent and contiguous clusters. When the drive head of your hard drive accesses all of the file data in one location, the file is read into the memory faster.

When you use the Optimize option in Windows XP, Norton AntiVirus optimizes only the boot volume (for example, C:\Windows). Therefore, it requires less time to complete optimization. However, when you use the Optimize option in Windows Vista or Windows 7, Norton AntiVirus optimizes the drive that contains the boot volume. Therefore, it requires more time to complete optimization.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=5301659
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...