Gå till innehåll

HDMI - TV


Marjon

Recommended Posts

Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen.

Du får koppla in ljudet via din lågnivåutgång/hörlursutgång in i teven.

Radeon har dock stödet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen.

Jag har ett 9600M GT i min med stöd för ljud via HDMI. Om det är ett GT 220M du har i din dator så bör du också ha ljud via HDMI.

Citat: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-220M.20054.0.html

The GeForce GT 220M is a relabeled GeForce 9600M GT for OEM laptop sellers. It is for example used in the Medion Akoya P6620 where it uses fast GDDR3 memory. The specs and features are identical to the GeForce 9600M GT.

Slut citat.

Ladda ner den här drivrutinen i så fall, http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winvista_win7_197.16_whql_uk.html

Där ingår ljuddrivrutiner för HDMI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen.

Du får koppla in ljudet via din lågnivåutgång/hörlursutgång in i teven.

Radeon har dock stödet.

Det är ett geforce grafikkort i datorn. Dock finns det digitalt hdmi-ljud i den. Så det ska gå att få ljud via hdmi-kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...