Marjon Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Har en Asus X64VG-JX008V med ett inbyggd HDMI-kontakt. Den har digital ljud för HDMI så det ska finnas ljud. Dock får jag inte något ljud när jag kopplar in den mot TV:n. Bilden blir bra i övrigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Högerklicka på ljudikonen och välj uppspelningsenheter, sätt HDMI som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marjon Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 Högerklicka på ljudikonen och välj uppspelningsenheter, sätt HDMI som standard. Har testat det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Använder du någon mediaspelare när du testar? Windows Media Player kan krångla med ljudet ibland, men VLC brukar alltid fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Har du senaste drivrutinerna för ljudkortet? http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strator Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen. Du får koppla in ljudet via din lågnivåutgång/hörlursutgång in i teven. Radeon har dock stödet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen. Jag har ett 9600M GT i min med stöd för ljud via HDMI. Om det är ett GT 220M du har i din dator så bör du också ha ljud via HDMI. Citat: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-220M.20054.0.html The GeForce GT 220M is a relabeled GeForce 9600M GT for OEM laptop sellers. It is for example used in the Medion Akoya P6620 where it uses fast GDDR3 memory. The specs and features are identical to the GeForce 9600M GT. Slut citat. Ladda ner den här drivrutinen i så fall, http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winvista_win7_197.16_whql_uk.html Där ingår ljuddrivrutiner för HDMI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marjon Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Enligt uppgifter på nätet har du GeForce grafikkort i din dator och de har vad jag vet inte stöd för ljud i sin HDMI. Är på gång i de nyaste chipen. Du får koppla in ljudet via din lågnivåutgång/hörlursutgång in i teven. Radeon har dock stödet. Det är ett geforce grafikkort i datorn. Dock finns det digitalt hdmi-ljud i den. Så det ska gå att få ljud via hdmi-kontakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts