Gå till innehåll

Iso spelare? windows 7 kompitabel


Gäst TweekiE

Recommended Posts

Gäst TweekiE

Hej, är det någon som vet en media spelare, eventuellt plugin till media spelare, som gör så att jag kan spela upp iso-dvd:er?

Nej, jag har inte laddat ner, utan rippat för privat bruk, eftersom jag gillar att nå mina filmer direkt i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

För att den inte vill spela upp isor... :angry:

det händer ingenting!

kanske jag behöver installera libcdio?

vart hittar jag den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..jag kör då med Windows Media Player & de funkar kanon. Bara man mountar filen med ex Power ISO och sedan Startar WMP, letar rätt på rätt källa ex H:\ och klickar på den..vips så rullar filmen igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

Jo, mountprogram var också ett alternativ. men då vill jag att man bara ska kunna klicka på ison så startar den i windows media.

med powerISO måste man först installera ett annat program för att sedan vklicka på programmet i statusfältet, sedan kan jag mounta ison. <_<

kanske finns något annat mountprogram som funkar med w7, men som sagt så spelar det ingen roll om jag måste mounta eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha fel på ISO-filen eller nåt om du inte kan öppna den i VLC direkt. Alternativ att du gör nåt fel med försöka öppna den.

För mig fungerar VLC utmärkt med iso-filer. Utan mounta den i andra program först. Gå in på menyn Media och där välj öppna fil, leta reda på ISO-filen och filen ska då öppnas och dvd menyn komma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är kanske den iso-filen skadad eller nåt etersom det borde fungera i vlc. Testa med en annan iso-fil för se om den fungerar bättre eller så försöker du reparera den du testat med om den är skadad.

Med vlc kan du även högerklicka på filen och där välja öppna med vlc så ska iso-filer startas direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick även att högerklicka och välja öppna med Windows Media Player. Dock gick det inte att klicka på menyerna, på play exempelvis så man fick spola framåt men det var segt samt hängde sig ibland. Kan varit nåt med just den här iso-filen jag testade med. Med vlc fungerade samma fil dock bra med menyerna och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

Ok, har du spelat upp en iso utan skiva då?

så här ligger det till...

jag har en mapp med genvägar till alla filmer.

genvägarna länkar till iso filerna...

och då har jag vlc som standard, men ingenting händer i vlc... den startar bara.

jag kan ju länka genvägarna till en video_ts mapp istället, men då måste jag högerklicka och välja, play map with vlc... och då funkar allt som det ska :)

men då måste jag högerklicka och det är för anständigt. det ska vara smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har du spelat upp en iso utan skiva då?

När du snackar iso, utgår jag från en vanlig .iso fil och det som pratas om här och som går att spela upp i vlc direkt. Iso är en avbild av en skiva bara och således ingen fysisk dvd skiva i nån dvd enhet eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

Angående uppspelning av innehållet i en Video_TS-mapp: skapa en genväg till VIDEO_TS.IFO, dubbelklicka på genvägen, så spelas videon upp i VLC. ;)

Nice! ska testas!

När du snackar iso, utgår jag från en vanlig .iso fil och det som pratas om här och som går att spela upp i vlc direkt. Iso är en avbild av en skiva bara och således ingen fysisk dvd skiva i nån dvd enhet eller liknande.

Ok då snackar vi om samma! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du kan också välja öpnna mappen via menyn:

Media > Öppna mapp > (leta rätt på en Video_TS mapp och därefter klicka på OK).

Kalas enkelt.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...