Hanseg Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 (edited) Jag har en d-link dsl 2640b router med inbyggt adsl2+, och jag kommer inte förbi Windows inbyggda brandvägg, stänger jag av brandväggen så fungerar den, även efter normal omstart. Men när jag stanger av och bryter strömmen, så är jag tillbaka på ruta 1 igen, bör vara en intällning som jag inte hittar antingen i routern eller windows brandväggen. Försökte komma fram till D-links support igår men gav upp efter 45 minuter, måste till jobbet. Hoppas att någon här på forumet har några tips tack på förhand HANS Edited August 31, 2010 by Hanseg Använd inte enbart stora bokstäver... uppfattats som skrik på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Flyttat till lämpligare kategori // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Hur menar du att du inte kommer ut, hur ser det ut/vad händer när Windowsbrandväggen är igång? Anledningen till att jag frågar är att Windowsbrandväggen som standard aldrig blockerar utgående trafik och alltså bara skyddar mot intrång. Därför låter det suspekt att den skulle ha med saken att göra, om du inte lyckats aktivera utgående regler som blockerar utgående trafik i "Windows-brandväggen med avancerad säkerhet"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 (edited) ´ PROBLEMET LÖST Det fungerar nu, jag stängde Windows-brandväggen och startade om datorn och kom ut på internet, på kvällen stängde jag av helt, all strömtillförsel alltså. Nästa dag var det samma sak, så jag gjorde om alltihop + ändrade lite inställningar både i routern & brandväggen sedan har det fungerat, men jag vet inte vilket av det som jag gjorde som löste problemet. Men problemet ÄR LÖST PS Tack för hjälpen Edited May 10, 2010 by Hanseg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts