Gå till innehåll

Ansluta extern lcd


Sehnsucht

Recommended Posts

Har fått ny tv,och min gamla lcd blev då över.

Tanken slog mig ju att man kan ju installera denna till min bärbara för att kolla på film med,kopplad till min laptop.

Men hur gör man?

Tanken är alltså att använda lcd-skärmen enbart för filmer,och laptopens skärm till den vardagliga arbetet.

Jag vill alltså kunna växla mellan film på den stora lcd:n,och laptopens skärm.

Hoppas att ni förstår vad jag menar;kan någon enkelt förklara hur man ställer in detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vilka utgångar du har dels på TV´n och dels på din Laptop... VGA, HDMI, SCART, RGB osv osv...

Förstår inte riktigt vad du frågar... hur du enkelt ska kunna växla mellan inbyggd skärm och TV? En monitorswitch kan kanske vara lösningen? Men återigen handlar det om vilka utgångar/ingångar du har.

Exempel: http://www.kjell.com/?item=98282&path=636500000,669500000,674000000

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman,bor du på forumet 24/7 lr LOL :lol:

Tur att du finns iaf.

Det är VGA-anslutning på både laptopen och lcd-skärmen.

Jag har haft den ansluten till en dator förut,och med Windows 7 skall det tydligen vara så enkelt att ansluta tillbehör.

Tyckte jag förklarade enkelt,men tydligen inte då.

Normalt använder man ju laptopens skärm,men jag vill koppla in lcd skärmen till datorn,för att kolla på film genom den.

Tänkte ha den bakom laptopen,så det bara är att fälla ner locket på laptopen så man ser lcd:n tydligt.

Det borde väl gå att växla enkelt mellan laptopen och lcd skärmen i kontrollpanelen eller?

verstehen sie jetzt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... jag sitter ofta med forumet uppe på skärmen när jag jobbar. Säg inget till min chef... :lol:

Jo, men då förstår jag! Jag var osäker på om det skulle vara en Plug & Play-lösning eller en permanent lösning där datorn alltid står på plats vid TV´n.

Alltså... växla mellan skärmarna i Windows 7 gör du nog här: Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning När du har en LCD-tv inkopplad så ska den ju synas som skärm. Hur det fungerar i praktiken vet jag faktiskt inte... men visst klickar man på önskad skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki,spelar det någon roll när man kopplar in lcd skärmen?

(före eller efter man startat datorn alltså)

hur vet man vilken upplösning som är okey att köra på?

Nej, det är bara att plugga in. Datorn känner av vilken upplösning skärmen använder.

Plugga i och tryck Wintangenten+P så får du den här bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki,verkar ju inte så svårt.

går det att ställa in så att man får skärmbilden endast på en skärm,

eller kommer det att bli på båda?

det är väl det som menas med spegling lr?

vilken av de inställningarna ovan skall man välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spegla innebär två likadana skärmbilder.

Du får pröva dig fram till vad som fungerar bäst för dig, och vad som stöds av hårdvaran i din dator. Jag har utvidgat skrivbord för att kunna ha olika fönster öppna på de två skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki,min tanke var att endast ha det på en skärm,hur ställer man in det?

fast egentligen spelar det ju ingen roll,eftersom man stängt eller vinklat ner locket såpass så det inte gör nåt om det är på den skärmen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...