Gå till innehåll

Validering misslyckas på min äkta W7


swerogge

Recommended Posts

Hej. Mina problem började för nån vecka sedan med att det inte gick att stänga av systemet medelst komando via tangentbord eller mus, jag blev istället tvungen att dra ut elsladden.

Nu när jag skulle försöka åtgärda detta så ville jag försöka med en "patentare" ,-) som oftast brukar funka fint då burken råkat ut för lite knepiga fel, nämligen en systemåterställning.

Den här gången funkade det inte med detta så till vida att det programmet lyckades inte vrida tillbaka systemet till någon som helst tidigare punkt varpå jag körde "patentare" nr2, startade återställaren i felsäkert läge vilket gick bättre men ,jag fick se mig tvungen att gå rätt långt tillbaka i tiden, en hel månad nästan vilket alltså då bidrog till att systemet kunde botas om utan att jag behövde dra ut elsladden MEN, däremot så säger systemet att mitt OS, W7, är oäkta varpå jag kom till en webbsida som skulle hjälpa mig att installera behjälpliga systemfiler (med hjälp av ett program som tankades hem och installerades) som möjligen hade skadats, flyttats eller raderats som det stod på nämda sida,, filerna som då skulle tankas hem för detta kommer inte ner i datorn, det hela står så att säga och stampar på samma fläck, filöverföringsrutan ser ut att tanka hem men indikatorn för hemladdningen står hela tiden på noll. (se gärna bilder).

Helst vill jag ju i görligaste mån undvika en hel ominstall av OS:et

Någon som möjligen känner igen sig i problematiken?

Rogge

post-7397-1275379387,32_thumb.jpg

post-7397-1275379433,65_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge...

Beskedet om att ditt W7 är oäkta kommer från Microsoft Security Essentials. Får du beskedet från annat håll också? Hur ser det ut i systemegenskaper (Kontrollpanelen\System och säkerhet\System). Står det något längst ner på den sidan om W7´s status?

Börja med att avinstallera MSE och boota om datorn. Kör en systemrensning efter det (typ Diskrensing eller Ccleaner) och se om det blir bättre. Du kan därefter plocka hem den senaste versionen av MSE, installera denna och se hur det funkar.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra inte ut nätsladden

Håll inne startknappen i x-antal sek. istället

När man dra ut nätsladden kan det bli överskrivning så att datorn fungera som den skall

för komma det problem får man kör felkontroll

höger klicka på hårddisk C: >egenskaper>Vertyg>Kontrollera nu

eller ett fristående program som heter SpinRite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt säker på vad som nu hänt men...nu tycks systemet fungera som det ska igen (peppar peppar) men vet inte, egentligen, hur det gick till. Anar att windows update på nåt sätt kände av att "här fattas det nåt" varpå systemet härmed blev uppdaterat men det ska också sägas att straxt efter att jag skrev denna trådinledning så hittade MSE en trojan som därmed lades i karantän så fullt troligt att det var detta som ställde till det, som jag ser det.

Jag tackar alla: Manneman, OlleBull, singlemalt och work för all er ansträngning till min hjälp! :D

/Rogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...