DAson Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Har liksom fått allvarliga problem med Moderkortets Satakontakter. Hårddiskarna 320 gb respektive 500 gb finns inte i Bios. Har försökt med allt som går men inget händer, testat olika Satakablar. Kan det vara så att Satakontakterna på Moderkortet har gått sönder. Dem hårddiskar som finns är IDE diskarna. Har ni några förslag, detta hände i förra veckan med men då löste jag problemet men den lösningen funkade inte denna gång. Moderkortet heter Gigabyte GA-8N-SLI Pro. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Provat att ansluta till olika Sata-portar på MB. ? Det finns 4 st. om jag tittade rätt. Uppgraderat Bios ? Provat med en Sata Hdd i taget ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted June 22, 2010 Author Share Posted June 22, 2010 Det behövdes inte göra något sånt som du beskrev, jag kände på kontakterna till mitt Corsair HX nätagg och det var strömutmatning till satadiskarna som inte satt i ordentligt. Nätagget har modulära kablar alltså borttagbara kablar. Så nu är problemet löst! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Hehe,, alltid lär man något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts