Gå till innehåll

Användarprofilproblem


Windowsanvändaren

Recommended Posts

Jag har fått windows 7 på jobbet. Första dan: jag gör en massa inställningar, andra dan: inställningarna har försvunnit :-(

Mappen med mitt namn i mappen som heter Användare har ett hänglås på sig, kan det vara orsaken? Inga felmeddelanden har visats, alla inställningar är bara borta när jag loggar in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är en säkerhets grej vissa företag samt kommuner(iallafall uppsala kommun har det systemet) kör med, spelar ingen roll hur många inställningar man gör så är allt nollställt dan efter iom att inställningarna inte kan sparas, som cecilia skrev så får du prata med eran admin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är en säkerhets grej vissa företag samt kommuner(iallafall uppsala kommun har det systemet) kör med, spelar ingen roll hur många inställningar man gör så är allt nollställt dan efter iom att inställningarna inte kan sparas, som cecilia skrev så får du prata med eran admin

Nog är det tänkt att det ska gå. Tyvärr har vi ingen support då vi är 25 man i företaget, jag är dessutom först ut med både 64-bitars system och med Windows 7. Jag lyckades faktiskt själv lista ut problemet :) Jag ändrade ägare på katalogen Användare från administrator till mig själv och då fanns ändringarna kvar dan efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...