Gå till innehåll

Photoshop visar bara hand-pekaren


ycc

Recommended Posts

Jag har ett gammalt Adobe Photoshop 6.0 som jag väl bara använder någon gång i halvåret.

När jag startade programmet idag ser allt normalt ut men pekaren är alltid bara "handen" med fem fingrar. (Hjälptexten som visas i ramen nedtill hör också till drag-verktyget.)

Vilket verktyg jag än väljer ser jag "handen" och det går inte att redigera några bilder. Jag ser att det går att "låsa upp" bakgrunden och det har jag gjort. Jag har också provat att skapa nya lager, men det går inte att rita med t.ex. pen-tool.

Jag körde programmet för någon månad sedan och då tyckte jag allt var OK. Jag kör dock alltså inte Photoshop så ofta och kan nog ha missat något enkelt.

Edit: Jag ser att tråden kan ligga fel, ber om ursäkt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det. Tack aok, jag är säker på att det är ditt tips som löste situationen. Jag kan dock inte förstå vad som hände. Jag tycker jag hade klickat runt på alla verktygen utan att bli av med den envetna handpekaren. (Om jag nu väljer handen så blir man av med den på normalt sätt genom att välja annat verktyg.) Min allmänna ovana vid Photoshop har nog bidragit till problemet.

När programmet "nu fungerar" (som jag ser det) märker jag att handpekaren kan skrolla bilden om inte hela bilden syns i fönstret. Det verktyg som du tipsade mig om flyttar hela bilden, även så att vissa delar kan hamna utanför bildramen.

Tack för svaret aok.

Tråd löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...