Gå till innehåll

Sagan om comhem och hp-supporten


Recommended Posts

Hej.

För ung.en vecka sedan började bredbandet gå otroligt trögt.Provade att byta kablar men nej.Inget funka.

Ringde comhem som sa(i vanlig ordning)att det fungerar därifrån.Men det hade varit problem här men det är lagat.

Ringde igen och då sa hon att dom hade ingen kontakt med mitt modem.Men jag kunde komma ut en minut men sen stopp.

En reparatör skulle komma efter fem dagar.Det måste vara fel i mitt uttag.

Ok tänkte jag.Det var ju galant och tog med laptopen hemifrån och använde den ibland borta.

I går morse kom den efterlängtade teknikern med glad min och mätte i uttaget.

Det verkar inte vara nåt fel sa han och gick in och kopplade min kabel till hans dator.

Han surfade runt och allt flöt på som det skulle.

Så säger han till mig att du har nog norton.stäng det i så fall.

Jag har inte norton sa jag men har haft och det var inga problem med det.

Stängde mitt panda men ingenting hjälpte.

Samma visa.

Hans telefon ringde och han sa att han måste dra iväg.

Där stod jag som en fåne och fattade ingenting.

Sedan kom ett sms till min telefon att felet var avhjälpt.Skulle det strula mer så ring supporten.

Nu fick jag nästan spel.

Ringde hp-supporten och förklarade mitt problem.

Backa tillbaka till en återställningspunkt sa han.Men hade ingen.(hade kollat det).

Den är ung.fyra mån.gammal och undrade varför ingen fanns.

Han gnuggade geniknölarna och sa att det var ju underligt.

Den skall skapa det automatiskt.

Ja sa jag men nu finns det ingen.Vad skall jag göra frågade jag.

Ja hade jag varit som dig hade jag återställt den med fabriksinställningar sa han.

Men det funkar ju borta sa jag.Då ligger väl felet inte i datorn.

Jo det kan det göra sa han.

F-n tänkte jag och var på väg att göra det.

Då tänkte jag på mitt sms från comhem.

Jag ringde upp och en kille svarade.

Förklarade mitt problem som han kunde läsa själv i sin dator.

Men vänta lite sa han.Detta är ju ett välkänt problem.

Det får jag frågor om varje dag.

Vänta lite sa han.

Efter tio sekunder bad han mig prova.

Allt fungerade perfekt.

Han grejade det direkt.

Vad det var?

Vågar någon gissa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

Ngt hade de nog ställt till med som blockerade dig!

Men grattis till att du är tillbaka i denna världen!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja tolv dagars avdrag på priset.

Jag ville ha en tårta med men det fick jag inte.

Men om dom är medvetna om att deras brandvägg strular,

varför gör dom inte ett utskick till kunderna om det.

Eller t.o.m. rättar till det.

Dom kan ju sätta mig i deras support

eller en apa om det skulle knipa.

Hp också.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...