Guldstrand Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Jag formaterade precis om min dator, och nu har jag en del problem med att köra div. Windowsprogram, (som t.e.x. Windows Update, Skärmklippverktyget etc.). Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet. Vad kan ha hänt? Hade inga problem med formateringen -och/eller installationen av Windows 7 Ultimate. Är tacksam för all hjälp jag kan få. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Hej, provat att starta i felsäkert läge, loggat in som adminstratör? Kontrollerat behörigheter på de program som du inte får igång? Högerklickat på program mapp, provat att köra som admin, ändra behörigheter via egenskaper? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Hej, provat att starta i felsäkert läge, loggat in som adminstratör? Kontrollerat behörigheter på de program som du inte får igång? Högerklickat på program mapp, provat att köra som admin, ändra behörigheter via egenskaper? Mvh Mats H Har samma problem med att köra windows update och andra systemprogram i felsäkert läge. Tror tyvärr inte det skulle hjälpa/fungera att ändra behörigheterna för resp. program. Något knas är det, och jag testade även att installera om hela windows 7, men fick samma resultat. Kan det bero på att jag installerade windows från ett usb-stick? (DVD läsaren är strulig.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Prova med att köra en "sfc /scannow" för att kontrollera och återställa skadade eller saknade systemfiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Prova med att köra en "sfc /scannow" för att kontrollera och återställa skadade eller saknade systemfiler Eh.. VAD??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Hej, öppna kommandotolken som adminstratör, skriv sedan som Venoms sa! sfc /scannow tryck Enter och återom med resultatet. Här kan du läsa mera: http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Förlåt att jag inte gav en bättre instruktion... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts