MrBigSpender Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Hej, Jag vill göra en ominstallation på en bärbar dator som jag har. Det finns Windows XP Pro SP3på den men jag vill installera XP Home över denna. Till saken hör att det inte finns någon CD spelare till datorn. Den har gått sönder. Hur gör jag på bästa sätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Om du har möjlighet att köra installationen från ett usb-minne och att datorn stöder boot från usb, kan du skapa en bootbarversion på usb-minnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 Jo, jag tror att det ska gå att starta upp datorn från ett USB minne. Frågan är då! Hur skapar jag ett bootbart USB minne med Windows XP home på?` Formaterar jag USB minnet på något speciellt sätt och kopierar Windows XP home dit eller hur gör jag? Funkar det sen att köra över XP Pro SP3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Här är ett sätt att göra det på... http://www.liliputing.com/2008/04/install-windows-xp-on-mini-note-usb.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 När du väl fått datorn att boota på USB skall du börjamed att formatera den partition du skall installera på (alt. ta bort alla partitioner och låta XP Home skapa en ny). Då får du inga problem med vad du än ahde för OS innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts