Gå till innehåll

Beställa IPhone 4 via Borderlinx och UK


Stim

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Ingen som vet? Har planer på beställa från Apple UK då det är billigare och säljs olåsta.

Vad tar tex Borderlinx för tjänsten? Har hört allt mellan ca 300kr, ca 400kr, och senare även att de ska höjt till 1000kr.

Kommer hur som helst vänta och se vad priset kan bli i sverige och om de är olåsta eller låsta till operatör. Troligen blir det väl långt dyrare här och säljas låsta.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4 kommer att finnas olåsta i Sverige i handeln så småningom.... säkert inte förrän första vågen har lagt sig, men sådana är planerna. Inte ens med "gamla" iPhone fanns det olåsta alternativ utan att ta till Jailbreak. Så det blir ett stort steg för Apple. Priset lär hamna på kanske mellan 9-10 000 till en början, men det är inget jag fått bekräftat.

De första officiella siffrorna jag sett på iPhone 4 är hos Telenor där man erbjuds telefonen med 24 månaders bindning och en avgift på 699:-/mån. Då ingår sms, mms och fri surf.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hamnar priset mellan 9-10 000 blir det till att beställa från Apple UK och Borderlinx. Om Borderlinx tar ca 1000kr för tjänsten går en 32GB på ca 7000kr olåst.

Det jag ser lite som problem om man går den vägen är man får annan elkontakt som inte passar i sverige. Det ska följa med en USB man kan ladda med men är man ute och reser är vanlig elkontakt de som finns i sverige bra att ha med sig. Kanske finns nån adapter man kan plugga in.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med bilder men den här verkar vara den jag har till ipoden. http://www.pricerunner.se/pl/462-73029089/Tillbehoer-MP3-spelare/MacLine-Vaeggladdare-Vit-iPhone-och-iPod-priser

Det är en gammal ipod jag har, alltså inte iPod Touch, men av länken att döma verkar den fungera på äldre iPhone så då fungerar det kanske även på iPhone 4? Rubriken säger "MacLine Väggladdare Vit iPhone och iPod" utgår från att den i alla fall passar på tidigare iPhone. Dock nämns iPhone inte alls i beskrivningen utan bara om Ipod.

Hur som helst om man beställer från UK och måste köpa sig ny adapter så blir det kanske inte så mycket extra utgifter. Adepterna kanske inte ligger mer än på max 300-500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst om man beställer från UK och måste köpa sig ny adapter så blir det kanske inte så mycket extra utgifter. Adepterna kanske inte ligger mer än på max 300-500kr.

Du menar adapter till svenskt uttag eller ren laddkabel till iPhone 4 när dessa finns på svenska marknaden? 300-500 kronor är allt i överkant om du inte ska Apple orginal förstås. Idag kostar en laddkablel max 200:- till vanliga iPhone. Ska du ha en väggadaprer för att få en engelsk plugg att passa i svenskt uttag kostar det inte mer än en hundring kan jag tro. Sådana hittar man på många varuhus och i affärer typ Kjell & Co eller Clas Ohlsson.

En bra sida: http://www.iphonebutiken.se/

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adapter till svenskt uttag. Beställer jag från UK får jag bara med adapter anpassat för UK och som inte passar i Sverige. Om det nu är så att min nuvarande adapter som jag har till ipoden inte skulle passa till iPhone 4 så verkar adaptrarna inte speciellt dyra.

Hade räknat med få lägga ut (för adapter) 300-500kr men kostar det inte mer än max 200 så är det inte mycket extra utgifter om det nu är så att man blir tvungen och köpa en ny om ipod-laddaren inte fungerar.

Det ska bli intressant och se vad telefonen kommer att gå på i Sverige och kommer inte beställa fören man har lite priser att gå efter. Men blir det dyrt beställer jag troligen från UK och betalar då 7000kr samt runt 200kr för adapter om eventuellt ipod-laddaren inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, då får de svenska telebolagen skylla sig själva. Jag väntar åtminstone till 30 Juli, datum då det sägs komma till Sverige. Så får vi se om de har något bättre att erbjuda än UK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Varför ska inte telia, telenor, tele2 osv kunna sälja olåsta som låsta lika väl?

Att SIBA, OnOff osv ska sälja olåsta är inget jag hört eller tänker vänta på, om de ska sälja olåsta lär inte ske om minst 6 månader och inte just på releasedagen runt 30 Juli.

Jag väntar enbart tills teleoperatörerna lagt ut priser och ebjudandet bara. Det var vad jag menade och pasar inget så är det UK som gäller runt 30 Juli.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska inte telia, telenor, tele2 osv kunna sälja olåsta som låsta lika väl?

Att SIBA, OnOff osv ska sälja olåsta är inget jag hört eller tänker vänta på, om de ska sälja olåsta lär inte ske om minst 6 månader och inte just på releasedagen runt 30 Juli.

Vad jag förstår så kan man inte knalla in på Telia, Telenor eller en 3 butik idag och köpa en olåst telefon... iPhone 4 kommer inte bli ett undantag. Teleoperatörerna borde ju rimligtvis se om sitt eget bo och inte sälja telefoner som är olåsta. Däremot märkesoberoende återförsäljare... dom har ju inget sånt att tänka på, precis som idag.

Vad gäller de 6 månaderna så är det ren spekulation från min sida. Men jag tror att marknaden måste få sin beskärda del av abonnemangslåsta iPhone 4 först innan det finns en påtaglig efterfrågan av nya olåsta telefoner.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...