Gå till innehåll

GeForce 258.96 WHQL


CGD

Recommended Posts

Jag har laddat ner den nya drivrutinen från Nvidia GeForce 258.96 WHQL till mitt grafikkort 8600GT. Men det går inte att installera utan jag får upp ett felmeddelande som nämner att en av kärnkomponenterna saknas. Vad är detta för lurt?

Jag undrar också var jag kan se vilken drivrutin jag har installerad.

Det här blir bara värre. Nu har jag bara någon okänd superdålig VGA drivrutin och kan inte ens installera någon av de äldre Nvidia drivrutiner.

Och ännu värre. Windows vägrade sedan att starta. Jag fick då ta fram min Acronis skiva och lägga in C: på nytt. Kan det vara Acronis som är upphov till problemen med drivrutiner till grafikkortet? Jag har sett att Acronis Divices lägger sig med en enhet först i Enhetshanteraren. Det var ju Acronis dom gjorde att nätverket slutade fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen omöjlighet att ditt kort gått sönder, mitt 8800 betedde sig lika dant när det lämnade in.

Har du möjlighet att sätta i ett annat bara för att testa så gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte kortet.

Tog bort Acronis true image home 2010 från datorn. Den enhet som det lagt till i Enhetshanteraren är också borta. Nu går det att installera drivrutinerna till grafikkortet igen. Jag tycker att Acronis är ett toppenprogram. Lätt att göra backup på sin systemdisk och lätt att använda backupen. Men problemen som det tydligen ställer till med gör mig inte glad. Först fick jag problem med nätverket vilket jag tog upp här

och nu grafikkortet. Kanske finns det en väg runt detta också men det har jag inte hittat. Hoppas för annars passar mig Acronis mycket bra.

Finns här någon annan som använder Acronis true image home 2010? Har ni liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "löst" problemet.

Tog bort allt från Nvidia och Acronis från datorn. Hämtade hem nya filer från respektive hemsida. Installerade Acronis på nytt installerade sedan förra drivrutinen till Nvidia och därefter den senaste. Nu fungerade allt som det skulle. Vad som var fel från början vet jag inte men misstänker att det kan ha varit något fel på Acronis filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "löst" problemet.

Tog bort allt från Nvidia och Acronis från datorn. Hämtade hem nya filer från respektive hemsida. Installerade Acronis på nytt installerade sedan förra drivrutinen till Nvidia och därefter den senaste. Nu fungerade allt som det skulle. Vad som var fel från början vet jag inte men misstänker att det kan ha varit något fel på Acronis filen.

Bra CGD! :D

När användaren löser sina egna problem så blir man glad!

Vi har nog alla något att lära av CGD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...