Gå till innehåll

Inget på skrivbordet längre tillgängligt. Vad göra?


martinandersson49

Recommended Posts

Hej,

Precis som rubriken säger så är inget på skrivbordet tillgängligt längre. Jag ser inga mappar, ser ingen startmeny(och kommer heller inte åt den genom att dra musen i hörnet där den skall vara) och får inte upp någon meny när jag högerklickar med musen. Jag vet inte vad som hänt eller varför. Har någon nåt kreativt att komma med så vore jag tacksam! Jag kan dock komma in på programm genom att trycka CTR, ALT, DEL och öppna program därifrån. Men det är allt.

Som sagt. Hjälp eller tips vore uppskattat

/ Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Precis som rubriken säger så är inget på skrivbordet tillgängligt längre. Jag ser inga mappar, ser ingen startmeny(och kommer heller inte åt den genom att dra musen i hörnet där den skall vara) och får inte upp någon meny när jag högerklickar med musen. Jag vet inte vad som hänt eller varför. Har någon nåt kreativt att komma med så vore jag tacksam! Jag kan dock komma in på programm genom att trycka CTR, ALT, DEL och öppna program därifrån. Men det är allt.

Som sagt. Hjälp eller tips vore uppskattat

/ Martin

Får du upp startmenyn med "Windowsknappen"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske vill prova en systemåterställning?

Ctrl+Alt+Delete... Starta Aktivitetshanteraren.

Gå till Arkiv/Ny aktivitet... skriv rstrui.exe och tryck Enter (Ok)

Återställ datorn till en tidpunkt då allt fungerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Men när jag startade datorn alldeles nyss så var allt som vanligt igen. Händer det igen så ska jag ha ditt tips i åtanke.

Bra martinandersson49! ;)

Märkligt vad enkelt allt kan vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...