adoooooo Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Jag har ett problem. Det är nämligen så att jag använder mig mycket utav sidor som t ex silentwhisper, onlinecenter, imageshack och liknande men nu på några dagar har jag inte kunnat ladda upp någonting. Jag kommer in på sidan och kan logga in ifall det behövs sen när jag ska klicka på ladda upp får jag meddelandet "sidan kan inte visas". Nån som vet vad problemet kan vara? Kan det vara någon inställning som är fel eller liknande. All hjälp uppskattas enormt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Hej Har du cookies aktiverat? Du kan inte köra i "Stealth mode" på de flesta utav liknande sidor då du måste kunna identifieras av deras "session cookies". Har du aktiverat stealth mode i brandväggen eller i något annonymizer prog, måste du avaktivera detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Ja cookies är aktiverat. Förresten, nyss märkte jag att det inte funkar på min syster dator heller. Vi har en router mellan datorerna. Kan felet ligga där nånstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Visst kan det göra det, om du t.ex har en brandvägg i routern och den är konigurerad till att inte visa något utåt...stealth mode alltså. Vilken router har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Jag har en sån här: Länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Var får man tag på en manual till den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Ska försöka hitta nåt. tror jag har den jag fick liggande nånstans, är det nåt jag kan kolla efter. Ska tillägga att det har funkat att ladda upp förr. Problemen började för några dagar sen. edit: hittade bara detta, tror inte det hjälper så mycket. http://www.p4c.philips.com/files/s/snb6500..._00_pss_swe.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Har du uppdaterat något, på din och din systers dator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Nej inget som kommer från Microsoft, vet att iaf jag inte gjort det. Hon kanske har men jag tror att "automatiska uppdateringar" är inaktiverat hos båda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Jag tänker så att om det har funkat tidigare och det inte fungerar nu, vare sig på din systers eller din maskin borde felet sitta i routern. Om du förbikopplar routern och kopplar modemet direkt i datorn, fungerar det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Jag ska testa det strax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Det funkade inte då heller. Däremot såg jag nyss att min lillasyster hade "automatiska uppdateringar" på och jag hittade uppdateringar i kontrollpanelen>lägg till/ta bort program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Att hon har det på, kan inte påverka din dator inte heller routern. Eftersom att det inte fungerar med bara din daqtor kopplad i modemet, kan du prova syrrans dator i modemet, funkar det? Om hon har uppdateringar aktiverat och inte du så är det en viss skillnad på era datorer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Nej det funkade med bara syrrans i modemet heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Vilken Internetleverantör har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoooooo Posted January 31, 2006 Author Share Posted January 31, 2006 Du jag tackar så mycket för hjälpen, har inte gjort ett skit själv men det funkar helt plötsligt. Får jag problem igen med nåt kommer jag hit. Tack än en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts