tokar86a Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Någon som förstår sig på den? Den visar en massa olika text som jag inte begriper vart den hämtar den ifrån. Hur ställer jag in vad den ska vissa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Är inte riktigt med på hur du menar? Rubriken säger "statusen".... menar du onlinestatus osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Nej jag syftar på den delen man skriver. en kompis säger till mig att på mig står det exempelvis: Hi + What should i write her? När jag kanske bara skrivit Hi. Sen kan den skifta till något helt annat. Är du med på vad jag menar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Aha... ja, det hade jag också problem med i början. För mig tror jag det ändrade sig om man skrev något i rutan brevid din visningsbild.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 (edited) Ja men det är det jag har gjort. Verkar inte hjälpa. För mig står det bara Hi men kompisen ser andra saken än vad jag ser. Edited July 25, 2010 by tokar86a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Hmm... skumt. Tror du kan ändra det på ditt konto också, inloggad på Live.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Jag har inte sett något där att ändra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Du måste gå till din live sida .. people.live.com Varken personligt meddelande eller visningsnamn går längre (i 2010 betan) att ändra direkt i klienten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Sen då? Har inte hittat något ställe där jag kan ändra den detaljen. Man kan ju skriva något i den rutan som är bredvid din avatar. Är inte det status delen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Som jag har förstått så är det just där, men har inte fått det att uppdateras i klienten. (gillar inte den integrationen med webbplatsen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 I WLM bredvid avataren kan jag numer ändra direkt... men de första gångerna gick det inte. Vad detta kan bero på ska jag inte ens spekulera i... // Manneman Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Jag kan i alla fall ändra bredvid avataren och jag antar att det är status fältet. Men varför visar den andra saker än det jag skrivit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Det kan inte vara så att du har länkat till FB eller MySpace? Då är det senaste egna inlägget som syns i statusrutan... Är inte 100% men jag har för mig att det var så dottern beskrev det. Hon retade sig på att om hon hade länkat till t ex en Youtube video på sin FB så såg hennes kontakter det som presstext på msn... Detta kan man stänga av i Live´s inställningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Jag hade det först men sen hade jag stängt av det. Men det verkar inte hjälpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts