Gå till innehåll

Var inhandla IPhone 4 billigast i sverige?


Stim

Recommended Posts

Flera operatörer har nu kommit ut med sina priser gällande iphone 4 men de flesta är en enda obegriplig sörja av. Men hos halebob i den andra tabellen, under "Priser utan förhöjd månadsavgift" http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/iphone4/

Förstår jag det rätt att man kan betala hela beloppet för telefonen med de summorna som står under de olika abonnemang och därefter betalar 59/mån för abonnemang? Före årsskiftet för sen verkar de bli lite dyrare. Eller har de tänkt sig något annat?

Vad jag undrar mest här är om man nånstans kan köpa telefonen och betala hela beloppet direkt (utan avbetalning som sträcker sig över 24 månader) och därefter bara välja till något lämpligt abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag undrar mest här är om man nånstans kan köpa telefonen och betala hela beloppet direkt (utan avbetalning som sträcker sig över 24 månader) och därefter bara välja till något lämpligt abonnemang.

Njae.... det kan man troligen inte göra på ganska länge. Det kommer dröja tills det finns abonnemangslösa telefoner innan det kommer erbjudas. Poängen är ju att man ska teckna ett "speciellt" iPhone abonnemang eller ett som passar telefonens potential. En god vän till mig har förhandsbokat en och kunde inte förlänga sitt nuvarande iPhone abonnemang med en mellanskillnad utan han fick omteckna alltihopa. Detta var med Telenor!

Förstår jag det rätt att man kan betala hela beloppet för telefonen med de summorna som står under de olika abonnemang och därefter betalar 59/mån för abonnemang? Före årsskiftet för sen verkar de bli lite dyrare. Eller har de tänkt sig något annat?

Fram till årsskiftet är det 59:-/mån därefter 149:-/mån (59+90). Du betalar mellanskillnaden på telefonen och sen bara för abonnemanget... och ändå över 5000 för en ny telefon med abonnemang och ändå binda sig i 24 månader... ganska magstarkt. I slutänden hamnar man på ca 9000:-.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de av nån anledning tagit bort prislistan, lika så på telia. Märks att det är telia bakom Halebob

Men hur som helst, det är alltså inte tänkt att man kan betala hela telefon kontant direkt och sen teckna till ett av abonnemanget 24 månader? Måste ju bli samma sak bara att man slipper mer varje månad?

Som sagt enda röra av alltihop och blir kanske till att beställa från UK och då få en helt olåst och obunden till operatörer. Jag vill se tele2s priser också innan man bestämmer sig.

59:-/mån kostade alla abonnemang men efter årsskiften +50 för tex den billigare Halebop Hallå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur som helst, det är alltså inte tänkt att man kan betala hela telefon kontant direkt och sen teckna till ett av abonnemanget 24 månader? Måste ju bli samma sak bara att man slipper mer varje månad?

Nope... det är därför man har förhöjd månadsavgift, man betalar egentligen för telefonen (avbetalning).

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nope... det är därför man har förhöjd månadsavgift).

// Mange

Men de hade ju en tabell utan förhöjd månadsavgift, en tabell under med förhöjd månadsavgift. Det är den tabellen utan [/b]förhöjd månadsavgift jag närmast tänkte på vad de menade med.

Nu har tele2 i alla fall kommit med sina priser men de verkar bara erbjuda 16gb varianten och total priset för 24 månader blir mer än övriga. 6696 totalt efter 24 månader för 16gb varianten med billigaste abbet. http://www.tele2.se/mobilabonnemang/iphone4-16gb.html

Då var det bara att dumpa tele2 och återstår nu bara valet mellan halebob eller beställa från england.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nja kanske ska säga det också att det ska vara:

32GB

Max pris 7 000kr

Och olåst

Det är vad jag får om jag beställer från England. Mobillagret (den länk du länkade till) är ju inte riktigt kloka! 15 995 SEK för en 16GB!

Kelko var visst inte heller mycket bättre med sina 16 069 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa är väl självimport?... priserna blir bättre när iPhone 4 släpps i Sverige utan abonnemang. Å andra sidan så dröjer det nog 6 månader minst.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Såja, nu börjar det se lite normalt ut även i sverige. http://www.comviq.se/iphone/iphone4.htm

16-GB för 5899kr med kontant

32-GB för 6899 med kontant

Frågan är nu om den fortfarande är bunden, vad för slags kontant det är, om det är med något krav på mycket man måste tanka/månad?

Fanns dåligt med info förutom om bara vad telefonen kan göra.

Edit. Hörde att det var bindande till 12 månader.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför telefonen inte säljs olåsta av svenska Apple Store som t.ex. England och frankrike när samtliga av svenska operatörerna kommer sälja den.

Varför har Apple denna begränsning i Sverige men inte i England och frankrike? Skulle Apple av nån anledning tjäna mer på låsa och begränsa sina telefoner till en eller samtliga av svenska operatörer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, dessa telefoner är bundna till Comviq...

ja jag vet det, om du "missade" det skrev jag ju "Edit. Hörde att det var bindande till 12 månader."

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Igår eller om det var i förgår så gick jag in på Apple store Norge och Danmark för se hur det såg ut där om man kunde köpa olåsta iphone,vilket inte gick att göra och såg ungefär ut som det gjorde för Sverige. Men nu ser det ut att det går handla olåsta även i Danmark och Norge. Precis som det går att göra i tex England och Frankrike.

Danmark: http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTgxNTg0NDc

Norge: http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTgxNTg0NDc

Så om jag nu inte inbillade mig igår eller om det var i förgår så är det högst troligt att samma möjlighet även kommer för Sverige vilken dag som helst. Jag kommer nog hur som helst nu att avakta några dagar för se hur det blir och innan man beställer.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

några kan hjälpa mig om detta är ett bra köp? lux-case.se

Alla bumpers till iPhone 4 är riktigt bra om man vill ha ett diskret skydd runt sin iPhone istället för ett halvtäckande skal som traditionellt finns. Hur just denna är i kvalitén kan jag inte svara på... själv använder jag en xQisit-bumper, av lite hårdare gummimaterial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...