asdfg Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Hej Någon som vet om det finns något sätt att integrera Joomla med ett IP Board forum? T.ex. att någon registrerar sig på min Joomla sajt och så kan han/hon logga in med samma lösenord både på Joomla sajten och på IP Board. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Har inte sett någon sådan. Jag testade Joomla-SMF-connectorer för många år sedan men det var alltid strul. Om det finns någon sådan koppling så bör du tänka på att du nästan alltid kan räkna med problem när du uppgraderar, antingen Joomla eller IPB och måste vänta på en uppgradering av det plugin som eventuellt används. Mitt råd är att försöka undvika kopplingar så långt det går. Har du tittat nåt på IP.Content som är IPB:s motsvarighet till CMS? Jag har börjat snegla på det men vet inte riktigt hur konverteringen från Joomla till IP.Content skulle gå till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asdfg Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Jag har kollat på IP Conent men jag vill nog ha kvar Joomla sen så har jag ingen aning hur jag ska kunna behålla min design om jag går över till IP Conent. Kanske blir så att man får skippa intergrationen och göra som du har gjort här på alltomwindows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asdfg Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Fast sen kanske man skulle kolla in någon annan lösning också, Joomsocial ser ju väldigt bra ut också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts