Gå till innehåll

Joomla - IP Board


Recommended Posts

Hej

Någon som vet om det finns något sätt att integrera Joomla med ett IP Board forum?

T.ex. att någon registrerar sig på min Joomla sajt och så kan han/hon logga in med samma lösenord både på Joomla sajten och på IP Board.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett någon sådan. Jag testade Joomla-SMF-connectorer för många år sedan men det var alltid strul. Om det finns någon sådan koppling så bör du tänka på att du nästan alltid kan räkna med problem när du uppgraderar, antingen Joomla eller IPB och måste vänta på en uppgradering av det plugin som eventuellt används. Mitt råd är att försöka undvika kopplingar så långt det går.

Har du tittat nåt på IP.Content som är IPB:s motsvarighet till CMS? Jag har börjat snegla på det men vet inte riktigt hur konverteringen från Joomla till IP.Content skulle gå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på IP Conent men jag vill nog ha kvar Joomla sen så har jag ingen aning hur jag ska kunna behålla min design om jag går över till IP Conent.

Kanske blir så att man får skippa intergrationen och göra som du har gjort här på alltomwindows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...