börjen Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 (edited) Om jag t ex har rubriken "Extra" i botten av ett långt text-dokument, kan jag då på nåt sätt lägga in en länk, knapp eller något i början av dokumentet så jag kan komma direkt dit? Hur gör man då i OpenOffice, eller finns det nåt annat text-program som fixar det här lättare? Och i O.O. - finns det nåt sätt att ändra så att dokumentet inte alltid öppnas från början? Hittat o prövat vissa lösningar på ovan, men ingen som lyckats. Enklast möjliga åtgärder mottages tacksamt... Edited August 11, 2010 by börjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Hej, Markera rubriken Extra, gå till Infoga > Bokmärke Skriv t.ex. Extra i rutan som öppnas. Markera länktexten, och gå till Infoga > Hyperlänk Välj Dokument och klicka sedan på den lilla runda måltavlan. I rutan som öppnas väljer du Bokmärken, och slutligen ditt bokmärke Extra. Klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
börjen Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Tack! Visste väl att det fanns nåt enklare sätt än dem jag prövat. Krånglade nog till det för mig själv också... Om man vill komma från Start till Mål är det ju helt enkelt att man först markerar "Mål" som infoga bokmärke och sen "Start" som infoga hyperlänk, som du beskrev. Tack igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts