Gå till innehåll

Kan man länka till text i samma dokument inom OpenOffice eller annat text-program?


börjen

Recommended Posts

Om jag t ex har rubriken "Extra" i botten av ett långt text-dokument, kan jag då på nåt sätt lägga in en länk, knapp eller något i början av dokumentet så jag kan komma direkt dit? Hur gör man då i OpenOffice, eller finns det nåt annat text-program som fixar det här lättare? Och i O.O. - finns det nåt sätt att ändra så att dokumentet inte alltid öppnas från början? Hittat o prövat vissa lösningar på ovan, men ingen som lyckats. Enklast möjliga åtgärder mottages tacksamt...

Redigerad av börjen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Markera rubriken Extra, gå till Infoga > Bokmärke Skriv t.ex. Extra i rutan som öppnas.

Markera länktexten, och gå till Infoga > Hyperlänk Välj Dokument och klicka sedan på den lilla runda måltavlan. I rutan som öppnas väljer du Bokmärken, och slutligen ditt bokmärke Extra. Klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Visste väl att det fanns nåt enklare sätt än dem jag prövat. Krånglade nog till det för mig själv också... Om man vill komma från Start till Mål är det ju helt enkelt att man först markerar "Mål" som infoga bokmärke och sen "Start" som infoga hyperlänk, som du beskrev. Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...