Mathy91 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Hej! Jag har försökt att installera om windows vista på min data, och vad jag förstått så ska man mata i skivan precis efter att man startat datorn, så ska det komma upp någon ruta eller något om att man kan installera om det. Men när jag matar in skivan händer inget alls. Man hör att datorn läser skivan, men inget händer. Någon som vet hur jag kan göra lr vad som är felet? Anledningen till att jag vill installera om vista är att jag vill rensa datorn på allt innehåll. Tacksam för hjälp! Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Hej! Jag har försökt att installera om windows vista på min data, och vad jag förstått så ska man mata i skivan precis efter att man startat datorn, så ska det komma upp någon ruta eller något om att man kan installera om det. Men när jag matar in skivan händer inget alls. Man hör att datorn läser skivan, men inget händer. Någon som vet hur jag kan göra lr vad som är felet? Anledningen till att jag vill installera om vista är att jag vill rensa datorn på allt innehåll. Tacksam för hjälp! Mvh Nej skivan skall vara i när du startar datorn stoppa i skivan och sen starta om datorn mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Och om det inte heller hjälper så behöver du ändra i BIOS-inställningarna så att BIOS får reda på att du vill starta från skivan i stället för från hårddisken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Det som kommer att hända när allt fungerar är att när DVD-skivan/läsaren drar igång ska du få rn fråga om "Vill du starta installationsprogrammet så tryck valfri tangent". Du har då ett par sekunder på dig att trycka en tangent på tangentbordet för att starta installationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts