Gå till innehåll

Problem med att installera om windows vista


Mathy91

Recommended Posts

Hej! Jag har försökt att installera om windows vista på min data, och vad jag förstått så ska man mata i skivan precis efter att man startat datorn, så ska det komma upp någon ruta eller något om att man kan installera om det.

Men när jag matar in skivan händer inget alls. Man hör att datorn läser skivan, men inget händer.

Någon som vet hur jag kan göra lr vad som är felet?

Anledningen till att jag vill installera om vista är att jag vill rensa datorn på allt innehåll.

Tacksam för hjälp!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har försökt att installera om windows vista på min data, och vad jag förstått så ska man mata i skivan precis efter att man startat datorn, så ska det komma upp någon ruta eller något om att man kan installera om det.

Men när jag matar in skivan händer inget alls. Man hör att datorn läser skivan, men inget händer.

Någon som vet hur jag kan göra lr vad som är felet?

Anledningen till att jag vill installera om vista är att jag vill rensa datorn på allt innehåll.

Tacksam för hjälp!

Mvh

Nej skivan skall vara i när du startar datorn

stoppa i skivan och sen starta om datorn

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som kommer att hända när allt fungerar är att när DVD-skivan/läsaren drar igång ska du få rn fråga om "Vill du starta installationsprogrammet så tryck valfri tangent". Du har då ett par sekunder på dig att trycka en tangent på tangentbordet för att starta installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...