Rolf G Persson Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 I senaste numret av AoW (på nätet) finns en notis om möjlighet att ändra språket i WIN 7. Jag kör en engelsk(nåja amerikansk) version av WIN 7:64 Pro. Där går språket inte att ändra. Engelsan är oftast OK men ibland behöver jag det svedalsa tongångarna. Hur göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Holmberg (msft) Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 (edited) Enligt http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/languages, If you're running the Ultimate or Enterprise edition of Windows Vista or Windows 7, you can download any of the 33 available language packs by using Windows Update. En lösning är alltså att uppgradera Windows-version; sen kan du hämta språkpaket från Windows Update. Edited August 20, 2010 by Jesper Holmberg (msft) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 (edited) Nej detta s.k. LIPs språkpaket (Windows 7 Language Interface Packs) som skall gå att installeras på en W 7 Home Premium och Pro. finns för många språk, men inte för det svenska språket! Bara att kolla HÄR! Edited August 22, 2010 by gebe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Men går det inte att installera på en Pro eller Home Premium version om man tar till Lip:en efter lånat ett Svenskt arkiv ifrån en installation's CD med Windows 7 Ultimate or Enterprise? Jag menar, gråt som gråt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Jodå, det finns program som är speciellt gjorda för att åstadkomma detta. I denna tråd! finns ett tips var man kan leta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Kan väl förtydliga tipset med att avslöja att du ska kika efter överstrukna ord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts