Gå till innehåll

CCleaner???


Salle

Recommended Posts

Hej!

Undra om jag har gjort nåt fel med programmet.Jag har laddat ner o kört

programmet efter att jag läst här på forumet att det är bra att köra detta program.Min fråga är att jag körde direkt med filstädning ,sen efteråt gick jag ner till Registret o "sök efter problem" så hittade han nåra filer att repa , sen valde jag att reparera, bland andra fanns nåra dll filer.Gjorde det någonting eller har jag raderat viktiga filer med den här processen?

Min andra fråga är :Jag gick in på Utforskaren o öppnade Windows mappen där fanns en massa blåa beteckningar typ "$hf-mig$",$MS131Uninstall-KB8...osv.Vad kan det vara för några??

Snälla kan nån förklara för mig båda frågorna ?

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du inte ändrat något så ska det inte vara någon fara på taket...

Har du ändrat något, så är det inte heller någon fara :) tuta och kör så det ryker, det är bara säkra kataloger som rensas.

Alla dessa kataloger med % texcken...är dina uppdateringar. De filerna är till för att du ska kunna avinstallera uppdateringen om du skulle vilja det.

Jag för min del brukar slänga all dessa kataloger efter ca 2 veckor, då vet jag att det funkar som det ska. Dessa kataloger bara tar en massa utrymme i onödan, om allt fungerar.

Hoppas att du är nöjd med svaret

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Salle

Undra om jag har gjort nåt fel med programmet.

sen efteråt gick jag ner till Registret o "sök efter problem" så hittade han nåra filer att repa , sen valde jag att reparera, bland andra fanns nåra dll filer.Gjorde det någonting eller har jag raderat viktiga filer med den här processen?

Det gjorde ingenting och du gjorde heller inget fel.

Det CCleaner hittar då man gör en registerstädning med städprogrammet kommer oftast från kvarlämnade filer/registernycklar m.m då man har avinstallerat något/några program. Så dessa kan tas bort med fördel.

Om du är osäker så kan du alltid ta en backup innan du registerstädar med CCleaner.

CCleaner frågar alltid om du vill ta en backup innan du börjar reparera. Gör det och spara backupen där du hittar den lätt. Om något skulle gå galet så kan du återställa med den här backupen.

Men det brukar oftast inte gå galet med CCleaner.

Min andra fråga är :Jag gick in på Utforskaren o öppnade Windows mappen där fanns en massa blåa beteckningar typ "$hf-mig$",$MS131Uninstall-KB8...osv.Vad kan det vara för några??

Dessa är de säkerhetsuppdateringar du har hämtat hem från Windows Update/Microsoft Update.

Så de är helt ofarliga och du kan lugnt låta dem ligga kvar.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...