Gå till innehåll

Fäst program på startmenyn ?


2stroke

Recommended Posts

I Tips & Trix för Vista står följande :

#8 "I Windows Vista kan du enkelt lägga till dina favoritprogram på Startmenyn så att de alltid är snabbt tillgängliga.

Detta gör du genom att högerklicka ett program i Startmenyn eller någon annan stans på datorn och välja "Fäst på Startmenyn".

Då dyker länken till programmet upp tillsammans med de andra programmen som alltid finns där högst upp till vänster i Startmenyn.

Detta tips gäller för: Samtliga Windows Vista-versioner."

När jag gör på detta sätt så kommer inte "Fäst på startmenyn" upp som ett alternativ...

Vad gör jag för fel ?

Hur gör jag för att lägga till favorit program i startmenyn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är ett program du försöker lägga till och inte en bildfil eller liknande? Det funkar nämligen bara med program tror jag. Har dock för mig jag sett något tips här på forumet som gör att man kan lägga till vad som helst.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog välja ett program som ligger under C:\Program Files (x86)/ C:\Program Files eller startknappen > Alla program

Att välja ett som ligger direkt under startknappen funkar inte...

Skulle tro att detta är lite felskrivet högerklicka ett program i Startmenyn i detta fallet...

Eller har jag redigt fel nu??

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#8 "I Windows Vista kan du enkelt lägga till dina favoritprogram på Startmenyn så att de alltid är snabbt tillgängliga.

Detta gör du genom att högerklicka ett program i Startmenyn eller någon annan stans på datorn och välja "Fäst på Startmenyn".

Då dyker länken till programmet upp tillsammans med de andra programmen som alltid finns där högst upp till vänster i Startmenyn.

Är du säker på att det är ett program du försöker lägga till och inte en bildfil eller liknande? Det funkar nämligen bara med program tror jag. Har dock för mig jag sett något tips här på forumet som gör att man kan lägga till vad som helst.

Du får nog välja ett program som ligger under C:\Program Files (x86)/ C:\Program Files eller startknappen > Alla program

Att välja ett som ligger direkt under startknappen funkar inte...

Skulle tro att detta är lite felskrivet högerklicka ett program i Startmenyn i detta fallet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag är data nybörjare och i synnerhet på Vista så behöver jag en beskrivande vägledning hur

jag gör för att placera vissa program direkt i startfätet.

Mao. så behöver jag en steg för steg beskrivning !!

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är "fästa genvägar till program på den övre delen av Start-menyn" du menar så finns det en instruktionsvideo på http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Pin-a-program-to-the-Start-menu (att fästa ett program på Start-menyn funkar på samma sätt i Windows Vista som i Windows 7). Mvh Magnus

Redigerad av Magnus Simonsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är "fästa genvägar till program på den övre delen av Start-menyn" du menar så finns det en instruktionsvideo på http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Pin-a-program-to-the-Start-menu

(att fästa ett program på Start-menyn funkar på samma sätt i Windows Vista som i Windows 7).

Mvh / Magnus

Yes, Det är att fästa genvägar till program på den övre delen av Start-menyn som jag menar.

Jag kör i "Klassiskt" läge och vill ha vissa program högst upp i start menyn.

Hur göra ??

( Jag har ännu inte kollat på den hära videon du hänvisar till ! )

Jag vet absolut inget om Windows-7 !!

Jag är endast van Windows-XP och ytterst litet Windows-Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...