Manneman Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Jag tänkte starta en applikation varje gång jag loggas in i Windows. Jag skulle helst vilja få filen att starta utan att behöva lägga den i Autostartmappen under Startmenyn, eller iallafall så den inte syns för gemene man. Finns det ett enkelt sätt att få den att starta via registret eller liknande? Tack för tips! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 (edited) Du kan skapa ett nytt värde i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run med sökväg till det aktuella programmet (för alla användare) HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (för den aktuella användaren) Sedan finns det fler alternativ om det skulle behövas... Edited October 17, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 17, 2010 Author Share Posted October 17, 2010 Ska jag bara skapa en ny nyckel under "run" som hänvisar till sökvägen/filen? Jag leker lite med en fil som postats tidigare på sidan. Det är en .vbs-fil som hälsar användaren välkommen när man loggar in. Gjort så här: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Värde: Welcome Data: C:\Program Files\Välkommen\welcome.vbs Är det rätt? Edit: Det fungerade! Tack för hjälpen! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts