Gå till innehåll

Nvidia 9300 GS Problem


__087

Recommended Posts

Hej, som rubriken lyder har jag problem med mitt grafikkort. När jag kollar på bl.a bilder får jag ibland fram pixlar i olika färger som rör sig på bilden, jag har sökt igenom på nvidias hemsida och enligt deras hemsida har jag senaste uppdateringarna. När jag kollar på dvdr filmer på datorn ser man som gråa pixlar på skärmen, alltså inte helt blank och fin bild. Nu vill jag lösa detta problem, någon som kan hjälpa mig // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det har jag inte gjort, ska pröva det imorgon och återkommer sedan

Okej, nu körde jag igång CPUID Hardware Monitor och detta är reslutet på grafikkortet:

Value: Min: Max:

Nvidia GeForce 9300 GS

GPU Core: 45°C 44°C 45°C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta temperaturer som är uppmätta när du har pixelproblem?

Pixelproblemet märkte jag av senast igår, mätningen är gjort idag strax innan jag posta resultatet. Har följt programmet och den verkar inte växla temperaturen utan den ligger där runt hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nog dags att köra uteslutningsmetoden... börja med att testa en annan skärm och därefter ett annat grafikkort. Jag skulle gissa på att det är nån vajsing med kortet...

Att du ser mörka gråa pixlar (modell större) är inte nödvändigtvis fel från datorns sida, det kan lika gärna vara kodningen på filmen. Testa med en orginal-dvd och se om du får samma problem då. Däremot pixelproblem när du kollar på bilder tyder på en defekt. Som sagt, jag gissar på grafikkortet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...